Článek
„Bohužel (...) diskuse se celou dobu točila kolem koronaviru,” uvedl Chán k rozhovoru mezi pilotem a kopilotem v kokpitu. Hovor je na záznamu a podle něj dokládá, že se oba piloti nesoustředili na řízení letadla. „Koronavirus v jejich myslích dominoval. Jejich rodiny byly zasaženy a mluvili o koronaviru,” dodal. Uvedl také, že pilot i kopilot byli zkušení a zdravotně způsobilí létat.
Už předběžná zpráva pákistánského Úřadu pro civilní letectví (CAA) pracovala s podezřením, že za nehodou je selhání lidského faktoru. Posádka stroje totiž překročila bezpečnou přistávací rychlost ve vzdálenosti devíti kilometrů od letiště. Letěla také příliš vysoko, jak ji upozornila věž. Ta vyzvala pilota, aby přerušil přistání, udělal okruh doleva a zopakoval přistání.
Pilot však výzvu ignoroval. I když měl palivo na dalších 70 minut letu, pokračoval v přistání a začal prudce klesat, uvedla pákistánská televize Geo.
Letadlo v Karáčí před pádem třikrát narazilo do ranveje a znovu vzlétlo
Pokus o přistání bez vysunutého podvozku způsobil havárii, letadlo opakovaně škrtlo svými motory o povrch dráhy, přičemž odlétávaly jiskry. Po třetím kontaktu s dráhou pilot stroj opět zvedl ve snaze udělat ještě jeden okruh a přistát s vysunutým podvozkem.
Všichni křičeli, brečeli a modlili se, popsal jeden ze dvou přeživších z pákistánského letadla
Z levého motoru přitom už vycházel kouř a během sedmi minut, které uplynuly mezi prvním pokusem o přistání a havárií, začal kouřit i druhý motor. Z poškozených motorů vytékal olej a hydraulická kapalina a přestaly běžet. Pilot pak věži oznámil, že motory ztratily tah. Airbus proto nevystoupal do výšky 1000 metrů, jak požadovala věž, ale jen do 600 metrů.
Letadlo, které už mělo vysunutý podvozek, se pak naklonilo a spadlo na předměstí Karáčí, zhruba kilometr od ranveje.