Článek
„Stroj by nemohl bezpečně nouzově přistát v Singapuru bez rázné a účinné akce posádky,“ upozorňuje zpráva ATSB s tím, že pětice pilotů, jež měla za sebou v tu chvíli 72 tisíc letových hodin, musela bojovat s více než deseti systémovými chybami.
„V okamžiku, kdy letadlo muselo kroužit nad Singapurem, aby snížilo váhu úbytkem paliva, a piloti nemohli tušit, zda je nezradí další součástka, projevili pozoruhodnou chladnokrevnost," uvádí zpráva. Připomíná, že i cestující ocenili, že posádka je včas a s rozvahou informovala, čímž předešla panice na palubě.
Posádku největšího letadla světa tvořilo 26 lidí a 433 cestujících si zakoupilo letenku.
Podle ASTN se na hadičce přivádějící palivo projevila únava materiálu, jež způsobila trhliny, únik paliva a výpadek motoru.
Qantas podaly na federálním soudu v Sydney žalobu na Rolls-Royce. [celá zpráva]
„Žádáme náhradu škody, protože jsme na tři týdny museli stáhnout A 380 z provozu. S výškou náhrady, kterou Rolls-Royce nabídl, nesouhlasíme, podotkl šéf Qantas Alan Joyce.
BEZ KOMENTÁŘE: Airbus A380 musel nouzově přistátVideo: Reuters