Hlavní obsah

Oblast pátrání po zmizelém boeingu se zužuje

Perth
Aktualizováno

Pátrání po Boeingu 777 Malaysia Airlines, který zmizel z radarů 8. března, se zužuje. Třináct lodí a čtrnáct letadel ve čtvrtek prohledává oblast o rozloze 57 932 kilometrů čtverečních, uvedly AP a BBC. Komplikací ale je, že se černé skříňky mohou nalézat na dně moře v bahně.

Foto: Reuters

Australský hlídkový Lockheed AP-3C Orion přelétává nad pátrací lodí HMAS Ocean Shield v Indickém oceánu, kde se hledají trosky zmizelého boeingu.

Článek

Velitel australského letectva Angus Houston je přesvědčen, že místo, kde se pátrá, je ta pravá oblast: „Nyní jsem optimistický ohledně toho, že letadlo nebo to, co z něj zbylo, najdeme v nejbližší budoucnosti.“

Posádka australské lodi HMAS Ocean Shield od víkendu zaznamenala čtyřikrát signály, které by mohly pocházet z majáku v černých skříňkách. V podezřelých oblastech poté australská letadla P-3C Orion shodila hydrofony, což jsou speciální podvodní mikrofony, které umožňují naslouchat zvukům pod hladinou.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Foto: Reuters

Posádka australské lodě HMAS Perth pátrá po troskách boeingu.

Pátrací týmy ale tlačí čas, protože životnost baterií je stanovena na třicet dní a v úterý zachycené signály byly už mnohem slabší než ty o víkendu, dodal Houston. „To znamená, že jsme buď dál od nich, anebo, což je podle mě pravděpodobnější, se baterie vybíjejí. Takže musíme, jak říkáme u nás v Austrálii, shrabat seno, dokud svítí slunce.“

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Čínské letadlo se po bezúspěšném pátrání vrátilo na základnu v AustráliiVideo: Reuters

Pátrací týmy chtějí soustředit maximum informací o případné poloze černých skříněk ještě před tím, než ve vytyčené oblasti použijí dálkově ovládanou miniponorku Bluefin 21.

Foto: Rob Griffith, ČTK/AP

Australský Lockheed P-3C Orion pojíždí na letišti Pearce

Pátrání jim ovšem komplikuje to, jak hluboko mohou černé skříňky ležet. Podle CNN šly signály z hloubky 4150 metrů, což je skoro na hranici maximálního ponoru Bluefinu 21, jenž činí 4500 metrů. Miniponorka je navíc velmi pomalá, na propátrání stejné oblasti potřebuje šestkrát více času než detektor signálu černé skříňky SUPSALV tažený za lodí.

Zvuk z takové hloubky navíc může být snadno rušen nebo překryt jinými zvuky.

Foto: Reuters

Australská loď HMAS Perth vlevo doplňuje palivo z HMAS Success, aby mohla pokračovat v nákladném pátrání zmizelém boeingu

Vzhledem k vyšší rychlosti zvuku ve vodě než ve vzduchu se také hůře stanovuje přesná poloha jeho zdroje.

Foto: David Ryneš, Yahoo Maps

Podezření ale vyvolává, že sonar v oblasti zatím nenašel žádné stopy po vraku, i když to by podle experta, jehož oslovila CNN, mohl vysvětlovat náraz na hladinu velkou rychlostí.

Související témata:

Výběr článků

Načítám