Hlavní obsah

MH370 a MH17 – dvě tragédie malajsijských aerolinek během pěti měsíců

Malajsijské aerolinie jsou významným mezinárodním leteckým dopravcem mezi Asií a Evropou, Severní Amerikou a Austrálií. Existují od roku 1947 a vždy byly považovány za bezpečné, nyní ale už během pěti měsíců řeší druhou tragédii. Ani jedna přitom není z těch, co se v letecké dopravě ”běžně„ stávají. Během dvou tragédií zemřelo 537 lidí.

Foto: Stringer, Reuters

Letoun linky MH17 na letišti Schiphol v Amsterodamu před odletem

Článek

Začátkem března tohoto roku zmizelo ze své trasy letadlo mířící z Kuala Lumpuru do čínského Pekingu. Dosud se nenašlo. Na jeho palubě bylo 239 lidí. Případ, kdy letadlo zmizelo a ani po několika měsících nebylo objeveno, je ojedinělý. Signál z černých skříněk dávno zmizel, na hladině moře, kde se po letounu pátralo, se neobjevily žádné stopy.

Úřady nemají nejmenší tušení, proč a kam letadlo zmizelo. Zda jej někdo unesl, zda je za zmizením pilot, nebo měl stroj nějaké technické potíže.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Ve čtvrtek postihla aerolinky další katastrofa. Jejich letoun byl velmi pravděpodobně sestřelen raketou země-vzduch na východě Ukrajiny. Zřítil se z výšky 10 tisíc metrů. Nikdo z 298 lidí nepřežil.

Oba havarované stroje byly Boeing 777.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Záběry z místa, kam se zřítil malajsijský boeing Video: Reuters

Aerolinky byly založeny v roce 1947 jako Malayan Airways, po osamostatnění Malajsie byly přejmenovány na Malaysian Airways a později se od nich oddělily Singapore Airlines.

Operují z hlavní základy na mezinárodním letišti Sultána Abdula Azíze šáha v metropoli Kuala Lumpur. Jejich flotilu tvoří šest obřích airbusů A380 pro 500 cestujících, dvacítka airbusů A330 a přes šest desítek různých typů boeingů.

Specialitou, která vzbudila jak kritiku, tak uznání, je omezení dětských pasažérů v některých kabinách vyšších tříd na dálkových spojích.

Aerolinky za poslední půlstoletí utrpěly jen pět velkých nehod, z nichž oběti na životech si vyžádaly jen dvě – roku 1977 (100 mrtvých) a 1995 (34 mrtvých).

Související témata:

Výběr článků

Načítám