Článek
Začátkem března tohoto roku zmizelo ze své trasy letadlo mířící z Kuala Lumpuru do čínského Pekingu. Dosud se nenašlo. Na jeho palubě bylo 239 lidí. Případ, kdy letadlo zmizelo a ani po několika měsících nebylo objeveno, je ojedinělý. Signál z černých skříněk dávno zmizel, na hladině moře, kde se po letounu pátralo, se neobjevily žádné stopy.
Úřady nemají nejmenší tušení, proč a kam letadlo zmizelo. Zda jej někdo unesl, zda je za zmizením pilot, nebo měl stroj nějaké technické potíže.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Ve čtvrtek postihla aerolinky další katastrofa. Jejich letoun byl velmi pravděpodobně sestřelen raketou země-vzduch na východě Ukrajiny. Zřítil se z výšky 10 tisíc metrů. Nikdo z 298 lidí nepřežil.
Oba havarované stroje byly Boeing 777.
Aerolinky byly založeny v roce 1947 jako Malayan Airways, po osamostatnění Malajsie byly přejmenovány na Malaysian Airways a později se od nich oddělily Singapore Airlines.
Operují z hlavní základy na mezinárodním letišti Sultána Abdula Azíze šáha v metropoli Kuala Lumpur. Jejich flotilu tvoří šest obřích airbusů A380 pro 500 cestujících, dvacítka airbusů A330 a přes šest desítek různých typů boeingů.
Specialitou, která vzbudila jak kritiku, tak uznání, je omezení dětských pasažérů v některých kabinách vyšších tříd na dálkových spojích.
Aerolinky za poslední půlstoletí utrpěly jen pět velkých nehod, z nichž oběti na životech si vyžádaly jen dvě – roku 1977 (100 mrtvých) a 1995 (34 mrtvých).