Článek
V 9.00 tamějšího času přichází příbuzným, kteří čekají na jednoho z cestujících, zpráva, že přílet bude opožděn, píše web deníku Bild s odkazem na tiskovou agenturu News1, která zveřejnila poslední zprávy jednoho z pasažérů.
„Nemůžeme přistát, do křídla se dostal pták,“ napsal cestující. Příbuzný je zmatený a ptá se: „Cože? A kdy se to stalo?“
V 9:01 cestující odepisuje: „Právě teď. Mám napsat závěť?“ Na další zprávu už neodpověděl. O dvě minuty později se totiž Boeing 737-8AS pokusil přistát ve velké rychlosti i bez otevřeného podvozku. Nepodařilo se, na konci ranveje stroj narazil do betonové zdi a explodoval.
Další jihokorejské letadlo mělo problém s podvozkem
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_m3_A/kQOIvbF2D1C1XuFmmB42AwC/ac68/letadlo-jeju-air.jpeg?fl=cro,0,93,1800,1012%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Jeden ze zasahujících hasičů uvedl, že cestující byli nárazem „vymrštěni z letadla“ a „měli malou šanci na přežití“. Části sedadel a zavazadel z letadla byly poté roztroušeny na poli vedle přistávací dráhy. Stroj byl téměř úplně zničen a identifikace zesnulých je velmi obtížná. Zatím se nicméně podařilo identifikovat 141 ze 179 obětí.
V zemi platí do nedělní půlnoci státní smutek, napsala agentura Jonhap.
Úřady potvrdily, že možnou příčinou tragické nehody je střet s ptáky a povětrnostní podmínky. Experti však upozorňují na mnoho nezodpovězených otázek. Například proč letoun poháněný dvěma motory CFM 56-7B26 při přistání letěl příliš rychle a proč se nevysunul podvozek.
Pilot havarovaného jihokorejského letadla hlásil střet s ptáky, ještě než vyslal nouzový signál
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_m3_A/kQOIvbF2D1bMIzlQB4T9Yz/9014/letadlo-nehoda-havarie.jpeg?fl=cro,732,0,1143,642%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)