Článek
Ahmad Johari Yahya z MAS přiznal, že stroj si při kolizi s jiným letadlem v roce 2012 poškodil křídlo: „Část křídla, asi metr, se roztrhla. Firma Boeing to opravila a dala nám povolení dále letadlo používat. Opravu schválily příslušné úřady."
Odpovídal na dotazy, které se množí kvůli stále nevyjasněným okolnostem letu. Posádka se přestal hlásit zemi v době, kdy stroj letěl vysoko a normální rychlostí a nevyslala žádné nouzové volání. Na palubě byla dvanáctičlenná posádka a 227 pasažérů.
Letenky na kradené pasy
Velké obavy vzbudila informace, že dva z nich použili ukradené pasy dvou Evropanů, Itala a Rakušana. Podle stanice CNN si oba nositelé těchto pasů koupili letenky společně, a to od čínského přepravce China Southern Airlines. Platili v thajských bátech a shodnou cenu, což potvrdili zástupci čínského internetového prodeje letenek. Letenky mají po sobě jdoucí očíslování, což prý znamená, že byly vydány společně.
ČTĚTE TAKÉ
Zamluveny byly na cestu z Kuala Lumpuru do Pekingu a z něj pak dále do Amsterodamu. Letenka zakoupená na italský pas pak měla pokračovat do Kodaně, ta na pas rakouský do Frankfurtu nad Mohanem. Oba pasy byly ukradeny v minulých letech v Asii.
Nespokojení příbuzní
Příbuzní pasažérů projevují stále větší nespokojenost nad tím, že nemají dostatek informací. Malajsijská policie v neděli varovala před následky všechny, kdo budou sociálními sítěmi šířit nepravdivé informace o letu.
„Neříkejte, cokoli vás napadne, nejdřív přemýšlejte," uvedl policejní inspektor Khalid Abu Bakar. Odmítl odpovědět na dotaz, zda teď letiště zpřísní kontroly, když se ukázalo, že se na palubu dostali lidé s kradenými pasy.
„To, kdo přijíždí nebo opouští naši zemi, nekontroluje jenom policie," uvedl. Dodal, že Malajsie je připravena spolupracovat při vyšetřování s kýmkoli včetně amerického Federálního úřadu pro vyšetřování (FBI).