Článek
"Dokazuje to, že v naší moderní společnosti je skutečně možné procestovat efektivně svět, a přitom šetřit životní prostředí," uvedl kapitán lodi Michael Thonney.
Fotovoltické panely na střeše 14 metrů dlouhé lodě údajně během plavby vyrobily 2000 kilowatthodin solární energie, která poháněla elektrické motory plavidla. Přebytky takto získané elektrické energie se ukládaly v bateriích, z nichž pohon čerpal v noci. Člun se tak mohl pohybovat konstantní rychlostí deset až 12 kilometrů za hodinu. Agentura AP však upozorňuje, že pokus nebyl ověřen nezávislými zdroji.
Katamarán Sun21 vplul do newyorského přístaviště North Cove Marina po zdolání 13 000 kilometrů plavby, na niž se vydal z jihošpanělské pobřežní vesnice Chipiona. Člun pak proplul kolem Kapverdských ostrovů a karibského ostrova Martinik, načež podél amerického východního pobřeží zamířil do New Yorku.