Článek
Padesátka billboardů je součástí kampaně www.cesidekujem.cz. Místo na billboardech dostala humanitární organizace zdarma, bez nároku na honorář pracovali také další partneři kampaně. Na webu kampaně jsou poděkování ze Sýrie, Afghánistánu, Barmy, Ukrajiny, Gruzie, Kambodži a Etiopie.
Druhá fáze kampaně nyní ukazuje osudy lidí, které rozvojová a humanitární pomoc podpořila. „Díky konkrétním příběhům ukazujeme, jak naše pomoc funguje. Pomáháme lidem v chudých zemích vlastně k tomu, aby si dokázali pomoci sami," řekl Jan Mrkvička, ředitel rozvojové a humanitární sekce Člověka v tísni.
„Podporujeme jejich vzdělání nebo odstraňujeme překážky, které jim brání vlastními silami se vymanit z chudoby," dodal Mrkvička. Za 25 let svého působení organizace pomohla víc než 18 miliónům lidí. Podporují ji v tom desetitisíce českých dárců.
Pomoc ve třiceti zemích
Celkem Češi díky neziskové organizaci v současnosti pomáhají ve 30 státech. „Už 25 let tam zlepšujeme přístup ke vzdělání, pitné vodě, zdravotní péči, možnostem obživy, ale také rozdáváme základní humanitární pomoc jako jídlo. Vidíme, že skutečně pomáháme konkrétním lidem," řekl Šimon Pánek, ředitel organizace Člověk v tísni.
Historie nevládní neziskové organizace Člověk v tísni sahá až do roku 1992, kdy skupina novinářů působících v krizových oblastech celého světa v čele s Jaromírem Štětinou založila novinářsko-humanitární tým Epicentrum, který začal pomáhat ve válkou zmítaném Náhorním Karabachu.
Z organizace se poté stala nadace, která působila pod Lidovými novinami. V březnu 1994 byla zaregistrována Nadace při České televizi Člověk v tísni. V dubnu 1999 byla nadace přeregistrována na obecně prospěšnou společnost.