Článek
"Chybné údaje nařídily počítačům na palubě naklonit stroj k zemi," uvedl ředitel australské kanceláře pro dopravní bezpečnost Julian Walsh. Dodal, že incident byl "výjimečným případem". Airbusy po celém světě byly ale nicméně vybaveny instrukcemi jak podobným případům v budoucnu zabránit.
Na palubě letadla cestovalo ze Singapuru do Perthu 303 lidí a deset členů posádky. Letoun během letu mírně stoupl a za jednu minutu pak klesl o více než 300 metrů. Při náhlé změně výšky utrpělo 14 cestujících řezné rány a zlomeniny a po nouzovém přistání severně od Perthu byli převezeni do nemocnice. Dalších 60 lidí na palubě utrpělo menší zranění a byli ošetřeni po přistání.
Podle Walshe se podobný incident na letounu tohoto typu (Airbus A330-300) dosud nikdy nestal. Podle internetových stránek firmy Airbus je v současné době u světových aerolinií v provozu 247 těchto typů letadel.
Pro společnost Qantas to byl v posledních měsících několikátý nepříjemný incident. Například v červenci muselo jedno její letadlo nouzově přistát na Filipínách, když na jeho palubě vybuchla kyslíková bomba a vyrazila v trupu díru.