Článek
Během startu byly slyšet dvě rány a z motoru dvakrát vyšlehl plamen. Pilot okamžitě aktivoval hašení a vypnul přívod paliva. „Pilot začal rychle brzdit, což vedlo k přehřátí brzd, z nichž stoupal dým. Některé pneumatiky praskly,“ uvedlo vedení letiště.
Stroj byl odtažen z dráhy, která se musela uklidit.
„Cestujícím z letu ZF-3604 bylo poskytnuto ubytování v hotelu, teplé jídlo a nealkoholické nápoje během doby, kdy čekali na odlet do Moskvy,“ oznámily aerolinky. Přepravil je tam náhradní stroj v neděli.
„Technici aerolinek už načali pracovat na opravě,“ dodal Azur Air. Stroj je starý 26 let.
Letiště bylo kvůli incidentu, který si nevyžádal žádné zraněné, zavřeno na 40 minut, což vedlo během následujících tří hodin ke zpoždění 47 letů. Některá přistávající letadla byla odkloněna na jiné letiště.
Mimořádná událost se dává do souvislosti se sankcemi uvalenými na Rusko, v jejichž rámci se nemohou dodávat náhradní díly pro západní letadla.
Předseda ruského Federálního úřadu pro leteckou dopravu Alexandr Neradko přitom ve středu řekl, že sankce nemají na bezpečnost letecké dopravy žádný vliv.
„Jsem přesvědčen, že létat není nebezpečnější. Nemá to nic společného s dostupností nebo nedostupností originálních náhradních dílů,“ uvedl Neradko.
Podle něj by se nemělo ani mluvit o kanibalizaci, kdy se berou díly z odstavených letadel, aby se mohla další udržovat v provozu. Dodal, že se budou moci západní letadla bez firemní údržby provozovat do třicátých let tohoto století.