Článek
Manžel Khatiwadaové Dipak Pokhrel byl také kopilotem společnosti Yeti Airlines. V červnu 2006 byl členem posádky vrtulového letadla Twin Otter, které převáželo rýži a potraviny do západního nepálského města Jumla.
Při cestě ale začalo hořet a zřítilo se. Zahynulo všech devět lidí na palubě.
Khatiwadaová zbyla sama na výchovu dítěte, smutek po ztrátě manžela ale využila jako motivaci. „Byla odhodlaná, šla si za svými sny a splnila také sny svého manžela,“ citovala BBC členku rodiny Sanotsh Sharmovou.
Čtyři roky po smrti manžela se Khatiwadaová stala pilotkou. Překonávala překážky, aby mohla absolvovat výcvik v USA.
Ihned po získání potřebné kvalifikace nastoupila do společnosti Yeti Airlines. Stala se jednou ze šesti pilotek, které aerolinky zaměstnávaly, a nalétala téměř 6400 hodin.
Khatiwadaová se později podruhé vdala a měla druhé dítě. Přátelé a rodina uvedli, že svou práci zbožňovala.
Z části letadla, které v neděli pomáhala Khatiwadaová pilotovat, však zbyly jen trosky rozházené podél řeky Seti v Pókhaře.
Tragédie, při níž pravděpodobně zemřelo všech 72 lidí na palubě (68 mrtvých těl se našlo, po čtyřech dalších se pátrá), znovu podnítila konverzaci o bezpečnosti leteckých společností v Nepálu.
Letecké nehody nejsou v himálajské zemi neobvyklé. Často souvisí s odlehlými přistávacími dráhami a náhlými změnami počasí, které způsobují nebezpečné podmínky. V minulosti byl Nepál obviňován z nedostatku investic do nových letadel a špatné regulace.