Článek
Příčina nejhorší letecké katastrofy v jihokorejských dějinách je stále neznámá, ale bezpečnostní experti se shodují, že mnoho obětí mohlo být zachráněno, kdyby nebylo špatně postavené bariéry, uvádí BBC.
Součástí těchto betonových bariér jsou navigační systémy zvané lokalizátory, které mají pomáhat s přistáním. Bezpečnostní inspektoři po nehodě v zemi našli devět takových systémů, které bude potřeba upravit. Týká se to i systémů přímo na letišti v Muanu nebo na letišti Jeju, druhém největším v zemi. Betonové konstrukce budou buď nahrazeny lehčími, nebo pohřbeny pod zem. V případě Muanu budou betonové bariéry odstraněny kompletně a lokalizátory se k ranvejím vrátí jako součást „rozbitných konstrukcí“.
Po prosincové havárii vyšlo najevo, že už v operačním manuálu letiště ze začátku loňského roku bylo uvedeno, že jsou betonové bariéry příliš blízko konce ranveje. Jejich umístění mělo ovšem být přehodnoceno až během plánovaného rozšíření letiště.
Sedm letišť bude muset také upravit své bezpečnostní zóny u ranvejí, protože kontroly ukázaly, že jsou kratší než doporučovaných 240 metrů. Toto opatření se týká i Muanu, jehož bezpečnostní zóna měří pouze přibližně 200 metrů. Tyto zóny mají zmírnit škody, které letadlo při chybném přistání utrpí.