Článek
Muž, jehož jméno nebylo na přání rodiny zveřejněno, byl hlavním inženýrem týmu, který pracoval na vývoji hybridních vozů Camry. Pracoval o víkendech i v noci a často byl vysílán na služební cesty do zahraničí. Před smrtí připravoval model automobilu pro autosalon v Detroitu.
V lednu roku 2006 zemřel na infarkt a dcera ho našla už mrtvého těsně před plánovaných odjezdem do USA. Nynější rozhodnutí dává rodině právo inkasovat pracovní pojistku zemřelého.
Firma Toyota pozůstalým vyjádřila soustrast a oznámila, že zlepší dohled nad zdravotním stavem svých zaměstnanců.
Karoši na vzestupu
Úmrtím z přepracování se v Japonsku říká karoši. Ministerstvo zdravotnictví poprvé přiznalo, že tento jev v zemi existuje, v roce 1987 a od té doby těchto případů nepřestává přibývat. Není výjimkou, že jsou Japonci nuceni pracovat o víkendech, za přesčasy nejsou valně zaplaceni a mnozí z nich dojíždějí z daleka.
Loni soud ve středním Japonsku nařídil vládě zaplatit odškodnění vdově pro zaměstnance Toyoty, který zkolaboval v práci a zemřel. Případ se stal v roce 2002 a muži bylo 30 let. Žena se obrátila na soud, protože místní pracovní úřad žádost o odškodnění odmítl.