Článek
„Spoj Emirates na letu EK413 ze Sydney do Dubaje se 11. listopadu musel krátce po startu otočit kvůli selhání motoru,“ uvedly aerolinky s tím, že bezpečnost cestujících nebyla ohrožena. Na palubě jich bylo 380.
Novinář Matt Campbell, který pracuje pro Fairfax, uvedl: „Asi po půlhodině letu jsem viděl jasně oranžový záblesk a slyšel velkou ránu. „Stewardi spěchali kabinou a pak kapitán oznámil, že se objevil problém s motorem číslo tři, který musel být vypnut.“
Další cestující John Fothergill viděl podle listu Sydney Daily Telegraph i plameny: „Viděl jsem záblesk. Napřed jsem si myslel, že by to mohl být blesk, ale pak jsem viděl plameny za jedním z motorů. Dalo by se říci, že plameny byly dlouhé dva až tři metry.“
Emirates ale podobný popis situace popírají: „Nebyl tam žádný oheň nebo dým, jakkoli mohou cestující mluvit o jiskrách a hluku z motoru.“
Posádka byla vystrašená
Společnost ale čelí i kritice, jak reagovala. Lékařka Amal Abú Raví, řekla, že palubní personál vypadal vystrašeněji než cestující. Navíc nic cestujícím nevysvětlil v arabštině, takže arabští cestující nevěděli, co se děje.
Emirates přitom používají motory Pratt, které doposud neměly žádné potíže jako Trenty-900 od Rolls-Royce, v nichž byla vadná součástka, která způsobila explozi tohoto moru u třistaosmdesátky Qantasu. Motorárna pak zaplatila aerolinkám odškodné [celá zpráva]