Článek
„Australské námořnictvo a britské Královské námořnictvo dnes zahájily podvodní pátrání po signálech z majáku z černé skříňky ze stroje Malaysia Airlines na letu MH370,“ uvedl velitel australského letectva Angus Houston.
„Použije se tažený detektor amerického námořnictva na australské válečné lodi Ocean Shield a podobné vybavení na (britské) HMS Echo. Tyto dvě lodě budou prohledávat 240 kilometrů dlouhý pás,“ dodal Houston, jenž koordinuje pátrací operaci.
Pás byl stanoven na základě analýzy satelitních dat s přihlédnutím k výkonům letadel a možné trase letu. Dodal, že tato data se stále upřesňují.
Zařízení se táhne za lodí nad dnem v hloubce až šesti kilometrů. Loď pluje rychlostí jednoho až pěti uzlů (dvou až deseti km/hod). Hledání začíná ve chvíli, kdy už signál slábne, protože baterie jsou na konci životnosti. [celá zpráva]
Pátrání po troskách se v pátek účastní deset vojenských a čtyři civilní letadla a také devět lodí. Důvodem početnějších sil je dobré počasí s dohledností až deset kilometrů.
K pátrání se dál používá i na dálku řízená miniponorka torpédovitého tvaru Bluefin 21.
Podle malajsijské opozice úřady tají informace
Malajsijský opoziční předák Anwar Ibrahim, který se osobně znal s pilotem Boeingu 777, ve čtvrtek obvinil vládu, že tají informace o letadle, a požaduje zřízení mezinárodního výboru, který by převzal od Malajsie řízení pátrání.
Listu Daily Telegraph naznačil i možnost, že úřady na zemi se dokonce mohly podílet na tom, co se stalo. Podle něj je „nejen nepřijatelné, ale zcela nemožné“, aby letadlo nezachytil malajsijský vojenský radar Marconi. Uvedl, že by radar musel zachytit tryskáč při letu přes Malajsii z východu na západ nad nejméně čtyřmi provinciemi.
Podle něj je matoucí, že vojenské letectvo mlčelo a nereagovalo, a zmínil, že letadla v krizi startují do tří minut, ale v tomto případě nebyla žádná reakce.
Podle něj je matoucí, že vojenské letectvo mlčelo a nereagovalo, a zmínil, že letadla v krizi startují do tří minut, ale v tomto případě nebyla žádná reakce.