Článek
Prohlásil to Mark Matthews z námořnictva USA, který obsluhuje speciální lokátor na lodi australského námořnictva Ocean Shield, mířící do oblasti asi dva tisíce kilometrů západně od kontinentu. „Bez solidního důkazu o místě havárie nelze hledat signál,“ řekl.
V takovém případě by přišel na řadu sonar a zdlouhavé skenování mořského dna, což může trvat velmi dlouho, upřesnil mluvčí námořnictva USA William Marks.
Předměty nalezené o víkendu v moři jsou jen odpadky nebo rybářské potřeby, uvedly australské úřady, které provádějí a koordinují pátrání jménem Malajsie, jíž tato úloha a vyšetřování havárie podle mezinárodních úmluv náleží. Prohledávaná zóna je nedaleko proudů, jež nesou množství odpadu.
„Je-li tato záhada rozluštitelná, vyřešíme ji,“ uvedl australský premiér Tony Abott s tím, že čas není problém a aktivita pátracích týmů v deseti letounech a deseti lodích se rozšiřuje.
Zveřejnili celý přepis komunikace s věží
V úterý malajsijské úřady zveřejnily kompletní přepis komunikace pilotů s kontrolní věží v Kuala Lumpuru. Komunikace probíhala zcela standardně.
Poté, co kontroloři pilotům oznámili, ať se následně hlásí už řídicímu středisku v Ho Či Minově Městě, jelikož vstupují do oblasti vietnamského řízení letového provozu, zněla v 01:19:29 hodin poslední potvrzující odpověď z boeingu: „Dobrou noc, malajsijské tři sedm nula“. Odpověď odkazovala na název aerolinií Malaysian airlines a číslo letu MH370. [celá zpráva]
Malajsie dříve uváděla, že poslední slova z kokpitu byla: „Vše v pořádku. Dobrou noc“.