Článek
Letové záznamy ze skříněk by mohly objasnit, co se s letounem stalo. Jednou z hypotéz zůstává i výbušnina na palubě, kde byl před pádem registrován kouř. Skříňky, stejně jako trup letadla, se ale nedaří lokalizovat.
Ředitel aerolinií EgyptAir Safwat Musallam proto oznámil, že se do pátrání zapojí i francouzské a italské soukromé společnosti schopné provádět podmořský průzkum. Podle nejmenovaných diplomatů oslovily egyptské úřady a francouzský úřad pro bezpečnost civilního letectví dvě francouzské společnosti Deep Ocean Search a Alseamar. Nyní narychlo finalizují text dohody. Společnost Alseamar slibuje pomoci do několika hodin.
„Cílem je udělat to extrémně rychle, aby se mohly najít skříňky, které zřejmě leží v hlubokých vodách,“ řekl jeden zdroj, podle něhož náklady uhradí Francie a Egypt společně.
Tým pátrající po spadlém letadle zároveň dostal od řeckých úřadů radarové informace a záznam konverzace posádky s dispečery.
Airbus se zřítil minulý čtvrtek v egyptském vzdušném prostoru nedaleko řeckého ostrova Karpathos. Hledači se domnívají, že trup se skříňkami leží v hloubce až 3000 metrů. To je zhruba hraniční dosah jejich signálu. Experti oslovení Guardianem uvedli, že je proto třeba nasadit podvodní mikrofony (hydrofony), a to v hloubce až 2000 metrů, aby signál zachytily.
Související téma:
Baterie v nouzových vysílačích skříněk vydrží okolo 30 dnů. Pátrači jsou tedy zhruba ve čtvrtině svého času. Náměstek ředitele EgyptAir Ahmed Adel ale tvrdí, že pátrání bude případně pokračovat i poté.