Hlavní obsah

Boeingu selhal motor, při nouzovém přistání v Sydney zapálil okolí ranveje

Letoun Boeing 737 se musel při pátečním letu do Brisbane kvůli poruše motoru vrátit do Sydney a nouzově přistát. Při přistání od motoru chytl trávník, kvůli čemuž musela jedna z ranvejí letiště být vyřazena z provozu. Příčina poruchy se nyní vyšetřuje.

Nouzové přistání Boeingu v SydneyVideo: AP

Článek

Let QF520 letecké společnosti Qantas vzlétl ze Sydney ve 12:35 (2:35 SEČ) s přibližně 170 pasažéry na palubě, ale o čtyři minuty později náhle změnil směr, přestal stoupat a následně se obrátil a vrátil na letiště, kde přistál krátce po jedné, rekapituluje deník The Guardian. Na palubě letounu byl také reportér ABC Mark Willacy. Ten popsal, že se krátce po vzletu ozvala „velká rána a letadlem prošlo otřesné zachvění“.

„Okamžitě jsme věděli, že je něco špatně, ale co bylo podle mě ještě více znepokojující, je, že letadlo potom pokračovalo vážně ztěžka. Byl to skutečný boj jen se dostat do vzduchu a všem, jak posádce, tak pasažérům, bylo jasné, že v tu chvíli bylo něco hodně špatně,“ uvedl Willacy.

Podle reportéra se letadlu posléze povedlo pomalu nabrat výšku, než se stočilo na západ, otočilo se a vrátilo se nad Sydney. Piloti po asi deseti nebo patnácti minutách promluvili k cestujícím a řekli jim, že se stalo něco s motorem na pravém křídle, ale „že byl vypnut a věci jsou pod kontrolou“.

V Sydney zjistili obsah záhadných černých koulí, které uzavřely pláže. Je nechutný

Svět

Po přistání k motoru přijely hasičské vozy a cestující viděli, že letadlo zapálilo trávník u ranveje. Po incidentu nebyla hlášena žádná zranění a pasažérům byly zajištěny náhradní služby. Příčina poruchy se v současnosti vyšetřuje.

Ačkoliv cestující mluví o velké ráně, kterou slyšeli, pilot Richard Tobiano uvedl, že k žádné explozi za letu nedošlo. Příčina poruchy se v současnosti vyšetřuje.

Odborová organizace Australská a mezinárodní asociace pilotů (AIPA) ocenila výkon posádky v obtížné situaci. „V tomto případě posádka při bezpečném návratu do Sydney a ochraně všech na palubě prokázala pozoruhodné schopnosti, zkušenosti a klid. Tento incident ukázal, že nejdůležitějším bezpečnostním opatřením v letectví jsou dva dobře vycvičení a odpočatí piloti v kokpitu,“ řekl bezpečnostní a technický ředitel AIPA kapitán Steve Cornell.

Kvůli hořícímu trávníku musely být některé z letů směřujících do Sydney přesměrovány na letiště Newcastle. K incidentu došlo jen krátce po vyřešení výpadku imigračních bran napříč všemi australskými mezinárodními letišti, mezi něž Sydney patří.

Austrálie chce zakázat sociální sítě lidem mladším 16 let

Internet a PC

Výběr článků

Načítám