Článek
„Sjel z ranveje a částí trupu skončil v řece,“ popsal nehodu generální ředitel civilního letectví Bhakti Singayuda. Přední část s kokpitem se odlomila a zbytek stroje až po ocasní část skončil v mělké řece nebo kanálu vzdáleném dvě stě až 700 metrů od konce ranveje.
Za nehodu podle něj mohl především silný déšť a také mlha. Boeing indonéské letecké společnosti Merpati letící z nedalekého Sorongu, dostal na ranveji v Manokwari smyk, uvedl web Brisbane Times.
"Sto tři cestující a šest členů posádky jsou naživu. Někteří jsou zraněni a byli převezeni do nemocnice," dodal Singajuda. Zraněných nakonec nebylo jen dvacet ale 73. Utrpěli většinou zlomeniny končetin a úrazy hlavy.
Indonésie, kterou tvoří asi 6000 obydlených ostrovů, je do značné míry závislá na letecké dopravě, jež mezi jednotlivými místy zajišťuje spojení. Bezpečnost letecké dopravy je tam ale jedna z nejhorších na světě. Evropská unie dala v červenci 2007 všech 51 indonéských leteckých společností na "černou listinu", jež jim zakazuje přistávat na letištích v 27 zemích EU. V červenci 2009 byly z tohoto seznamu vyjmuty čtyři indonéské společnosti včetně národního leteckého přepravce Garuda.
Loni havarovala dvě letadla společnosti Merpati. Jedno z jeho letadel při startu ztratilo podvozek. V srpnu pak zahynulo 16 lidí při havárii stroje Twin Otter. [celá zpráva]