Hlavní obsah

Srážku vlaků v Indii způsobila chyba elektronického signalizačního systému

Páteční srážku vlaků v Indii, která si vyžádala tři stovky obětí a tisícovku zraněných, způsobila chyba elektronického signalizačního systému. Podle agentury AP to v neděli řekl indický ministr železnic Ašvini Vaišnav. Podle indické agentury ANI, která uvádí zatím 294 obětí, ministr také uvedl, že úřady mají i podezřelé, kteří za nehodu nesou odpovědnost. Na sociálních sítích přitom sílí kritika na adresu indické vlády za nedostatečné investice do železniční infrastruktury a volání po rezignaci ministra železnic.

Trosky havarovaného expresuVideo: Reuters

Článek

Kolem počtu obětí i zraněných panují stále nejasnosti. Server Indian Express v neděli ráno psal o 288 obětech, server Hindustan Times píše o téměř 300 a agentura AP o více než 300 obětech. AP také uvedla, že ještě v sobotu večer se našlo v troskách 15 těl a že ráno byly vyprošťovací práce ukončeny. Podle Reuters bylo ještě v neděli brzy ráno pět mrtvých převezeno do blízké školy, která funguje jako improvizovaná márnice.

Většina obětí i zraněných byla převezena do dvou nemocnic, které v sobotu byly zcela přeplněné a podobnou situaci nezažily. Podle lékaře jedné z těchto nemocnic měli v minulosti na akutním příjmu maximálně 100 vážně zraněných pacientů za den, v sobotu jich bylo přes 500.

Lékaři běhali od jednoho zraněného ke druhému v přeplněných místnostech a nedostávalo se jim ani zdravotnického materiálu. Mnohdy ani zraněným nerozuměli, neboť nemluvili hindsky ani urijsky. Nemocnice musely na pomoc povolat i studenty medicíny.

Přeplněné jsou v těchto dvou místních nemocnicích i márnice a patologové nestíhají. Během dne přijížděly navíc rodiny, které hledaly své blízké, živé či mrtvé. Dostat se do okresu Balasúr, kde se nehoda stala, je ale nyní problém kvůli přerušené železniční dopravě.

Počet obětí tragédie na indické železnici stoupl na 288, nejvíce v tomto století

Svět

Největší železniční neštěstí v Indii v tomto století se stalo v pátek kolem 19:00 místního času (15:30 SELČ) u železniční stanice ve vesnici Bahanaga asi 270 kilometrů od Kalkaty. Podle agentury ANI osobní vlak Coromandel Express vjel kvůli špatně postavené návěsti na jinou kolej, narazil do stojícího nákladního vlaku a řada jeho vagonů vykolejila. Ty pak narazily do dalšího rychlíku s cestujícími.

Server Hindustan Times v neděli připomněl, že indický parlament loni dostal zprávu auditorů o stavu železnic, z níž mimo jiné vyplynulo, že hlavní příčinou nehod v Indii v předchozích letech byla špatná údržba tratí. Podle indických médií se v ní rovněž píše, že investice do renovace železniční infrastruktury v posledních letech klesaly a ani ty peníze, co byly na to vyčleněny, nebyly plně využity.

„Přijměte zodpovědnost a rezignujte. Už před měsíci železniční experti varovali před nedostatečným signalizačním systémem, ale vy jste je nevyslyšel a jen propagoval své ministerstvo s fotkami nových luxusních vlaků,“ vzkázal jeden z uživatelů Twitteru ministrovi železnic.

I další vládu kritizují, že investovala do projektů pro vyšší střední třídu, a ne do infrastruktury, kterou používají ti chudší. „Kdyby se tolik nevěnoval svému PR, toto by se nestalo,“ napsal další uživatel.

V Indii otevřou nejvyšší železniční most na světě. Trumfne i Eiffelovku

Cestování

Výběr článků

Načítám