Článek
Analýza satelitních snímků ukazuje, že na Krymském mostě není prakticky žádný provoz. Během tří měsíců tam neprojel žádný vojenský nákladní vlak. Během uvedeného období, a to 29. února, projel po mostě pouze jeden vlak s přibližně 55 vagony, které převážely palivo, píše Ukrajinska pravda.
Analytici agentury Molfar tvrdí, že „Krymský most už nepředstavuje účinný vojenský cíl pro ukrajinskou armádu, která je omezena nedostatkem munice“.
Naše práce, potvrdil úder na krymské vojenské letiště ukrajinský prezident
Uzavření mostu je důsledkem útoku z loňského 17. července, kdy na něj zaútočily ukrajinské síly drony a vyhodily do povětří část vozovky a železniční trať. Před tímto datem po něm projíždělo více než 40 vlaků denně, které převážely zbraně, uvedl šéf ukrajinské bezpečnostní služby Vasyl Maliuk.
V současné době podle jeho slov po něm projedou čtyři osobní vlaky a jeden nákladní vlak, který převáží běžné denní zboží, píše list The Independent.
Zpravodajská služba zveřejnila sérii záběrů, z nichž vyplývá, že pohyb vlaků s vojenskou technikou po mostě je od loňského června chabý.
Ukrajinci ukázali, jak poničili Rusům krymské vojenské letiště
Kyjev by měl nyní zaměřit svou pozornost na Melitopol, Berďansk a Mariupol, kde Rusko pokládá nové železniční tratě, které spojí tyto okupované ukrajinské regiony s Krymem a pevninským Ruskem, uvedl ředitel společnosti Molfar Artem Starosiek.
Úsek zahrnuje 63 km nových tratí a přibližně 140 km kolejí a byl testován prvním nákladním vlakem v březnu, uvedli analytici Molfaru. Hotový by měl být do konce roku, přičemž se propojí další oblasti anektované Doněcké oblasti.
Ukrajina by se podle Starosieka měla zaměřit na tyto pozemní trasy, než aby plýtvala svými zdroji na Krymský most. „Právě tyto cesty jsou v současné době vážnější hrozbou než nefunkční železniční trasa Krymského mostu,“ uzavřel.