Článek
K čelnímu střetu došlo, když jedno plavidlo vyplouvalo z přístavu, zatímco druhé do něj mířilo. Příčina nehody není zatím jasná. "Domníváme se, že důvodem byl problém s kormidlem," řekl přístavní kapitán Koen Devriese rádiu VRT.
Lodi jsou zhruba 200 metrů dlouhé a podle Devriese zřejmě obě převážejí tisíce automobilů. Při incidentu nebyl nikdo zraněn.
Vzhledem k tomu, že antverpský přístav je druhým největším v Evropě, mohou nastat velké problémy v námořní nákladní dopravě.
Doprava v antverpském přístavu byla krátce narušena naposledy minulý týden, kdy se tam srazily dvě kontejnerové lodi. V prosinci loňského roku se potopila nákladní loď Tricolor po srážce s jiným plavidlem na východním okraji kanálu La Manche, čímž byla přerušena doprava na jedné z nejrušnějších námořních cest světa.
U pákistánského Karáčí se potápí tanker
Na řeckém tankeru Tasman Spirit, který 27. července ztroskotal v blízkosti pákistánského přístavu Karáčí, se objevily rozsáhlé praskliny a hrozí, že se loď v nejbližších hodinách rozlomí. Oznámili to dnes představitelé přístavu. Očití svědkové tvrdí, že se loď začíná potápět.
Z lodi, která původně převážela 67 500 tun ropy, bylo v rámci záchranné operace dosud odčerpáno 19 000 tun ropy, zbytek je nadále v nádržích tankeru. Nyní záchranáři zkoušejí odčerpat také zbytek ropy do malých tankerů s kapacitou do pěti tisíc tun. V případě potopení anebo rozlomení lodě bude muset být část přístavu uzavřena.