Článek
„Po 24 hodinách strávených na podlaze a téměř bezesné noci mi otekla ruka. Vedoucí Volkswagenu nejprve odmítl vpustit lékaře, ale nakonec souhlasil,“ napsal na Twitteru Gianluca Grimalda, který podle dostupných informací působí jako výzkumník v Kielském institutu pro světovou ekonomiku (IfW).
K příspěvku přidal fotografii, na které porovnává přilepenou dlaň k té nepřilepené.
After 24 hours of remaining glued to the floor and a nearly sleepless night my hand got swollen. The Wolkswagen manager had initially refused to let a doctor in but eventually accepted. 7/ pic.twitter.com/gUlbLk64jq
— gianluca grimalda (@GGrimalda) October 21, 2022
Lékař podle Grimaldovy výpovědi uvedl, že hrozí riziko krevní sraženiny ohrožující život, a doporučil převoz do nemocnice. „Samozřejmě nechci jít tak daleko, abych kvůli tomuto protestu riskoval svůj život,“ uvádí aktivista na videu s tím, že opustí zbytek skupiny a odjede na vyšetření.
„Možná jsem zašel příliš daleko, možná jsem se měl odlepit už včera. Myslel jsem si, že je to správná věc, svým způsobem je to nová zkušenost, něco, co je pro mé tělo skutečnou výzvou. Jsem si jistý, že budu v pořádku, cítím bolest, ale není to nic ve srovnání s tím, jak musí trpět lidé v Africe a dalších zemích,“ vysvětlil.
Aktivisté se v muzeu aut přilepili k zemi. Zaměstnanci jim ekologicky zhasli a vypnuli topení
V hladovce, kterou aktivisté oznámili, prý hodlá pokračovat.
Policie protest ukončila
Při odchodu byl policií zadržen stejně jako zbylí aktivisté.
Agisilaos Koulouris, další z demonstrantů, zveřejnil na Twitteru obrázek desítek policistů uvnitř Autostadtu spolu se vzkazem: „Všechny zatýkají.“
They are arresting everyone.
— Agisilaos✊🏾🌍 (@Agisilaos_K) October 21, 2022
They lied again.@ScientistRebel1#ClimateEmergency
10/ pic.twitter.com/RpbgkdNEau
Aktivisté jsou členy skupiny „Scientist Rebel“, která se označuje za sbor vědců „ochotných říkat pravdu o klimatické krizi a jednat podle ní“.
Grimalda už ve čtvrtek na Twitteru vysvětlil motivaci aktivistů. Na nahrávce tvrdí, že Volkswagen, který je vlastníkem muzea Autostadt, je druhým největším výrobcem automobilů na světě, a tak má moc podílet se na snížení emisí oxidu uhličitého.
Podle výzkumníků pochází až 12 procent emisí CO2 z automobilového sektoru.
„Dekarbonizace je důležitá a musí k ní dojít co nejrychleji, protože cíl nulových emisí skleníkových plynů stanovený v plánu do roku 2050 je příliš vzdálený na to, aby měl smysluplný dopad,“ řekl Grimalda.
Zástupci vedení muzea přiznali aktivistům přilepeným mezi exponáty aut právo na protest, ale zároveň jim ve výstavním prostoru zhasnuli a vypnuli topení.