Článek
Agentura Reuters už dříve uvedla, že indonéské pátrací týmy lokalizovaly trup letadla, kde by se podle předpokladů mohla nacházet další těla obětí, a zaslechly signály, které mohou pocházet z černých skříněk letounu. [celá zpráva]
Zvuky se údajně ozývaly z oblasti, odkud byla v sobotu vytažena ocasní část airbusu. [celá zpráva]

Část ocasu dopravního letadla společnosti AirAsia linky QZ8501 na palubě lodi Crest Onyx.
Letadlo na lince QZ8501 zmizelo 28. prosince z radarů ani ne v polovině letu z druhého největšího indonéského města Surabaya do Singapuru. Pátračům se zatím podařilo z moře vyzdvihnout 48 mrtvých. Úřady se domnívají, že mnoho dalších obětí zůstalo připoutáno ke svým sedadlům v trupu letounu.
BEZ KOMENTÁŘE: Vytahování ocasu letadla společnosti Air Asia z mořeVideo: Reuters
Na místo, kde se s pomocí sonaru povedlo předpokládaný trup letadla rozpoznat, byli v neděli vysláni potápěči. Zmíněný objekt spočívající na dně moře má rozměry deset krát čtyři krát 2,5 metru, sdělil koordinátor pátracích operací Supriyadi.

Ocas dopravního letadla společnosti AirAsia linky QZ8501 na palubě záchranářské lodi Crest Onyx poté, kdy byl vytažen z mořského dna.
Signály, které mohou pocházet z černých skříněk, jinak také záznamníků údajů o letu, byly podle předchozích informací zachyceny asi čtyři kilometry od místa, kde spočívala ocasní část stroje. Hloubka vody je tam asi 30 metrů. Skříňky s letovými daty by mohly přispět k určení důvodu havárie.

Ocas dopravního letadla společnosti AirAsia linky QZ8501 na palubě záchranářské lodi Crest Onyx poté, kdy byl vytažen z mořského dna.
Než byl se strojem přerušen kontakt, pilot oznamoval řídicí věži, že se blíží k nebezpečným mrakům. Kvůli hustému provozu však nedostal povolení vystoupat do větší výšky. Vyšetřovatelé si myslí, že námraza pak mohla způsobit výpadek motorů.