Článek
Agentura Reuters už dříve uvedla, že indonéské pátrací týmy lokalizovaly trup letadla, kde by se podle předpokladů mohla nacházet další těla obětí, a zaslechly signály, které mohou pocházet z černých skříněk letounu. [celá zpráva]
Zvuky se údajně ozývaly z oblasti, odkud byla v sobotu vytažena ocasní část airbusu. [celá zpráva]
Letadlo na lince QZ8501 zmizelo 28. prosince z radarů ani ne v polovině letu z druhého největšího indonéského města Surabaya do Singapuru. Pátračům se zatím podařilo z moře vyzdvihnout 48 mrtvých. Úřady se domnívají, že mnoho dalších obětí zůstalo připoutáno ke svým sedadlům v trupu letounu.
Na místo, kde se s pomocí sonaru povedlo předpokládaný trup letadla rozpoznat, byli v neděli vysláni potápěči. Zmíněný objekt spočívající na dně moře má rozměry deset krát čtyři krát 2,5 metru, sdělil koordinátor pátracích operací Supriyadi.
Signály, které mohou pocházet z černých skříněk, jinak také záznamníků údajů o letu, byly podle předchozích informací zachyceny asi čtyři kilometry od místa, kde spočívala ocasní část stroje. Hloubka vody je tam asi 30 metrů. Skříňky s letovými daty by mohly přispět k určení důvodu havárie.
Než byl se strojem přerušen kontakt, pilot oznamoval řídicí věži, že se blíží k nebezpečným mrakům. Kvůli hustému provozu však nedostal povolení vystoupat do větší výšky. Vyšetřovatelé si myslí, že námraza pak mohla způsobit výpadek motorů.