Článek
Společnost Island Express Helicopters nemá certifikaci pro létání na přístroje, tedy za tmy či například v husté mlze, která panovala i při nehodě z minulé neděle. Tvrdí to tři nezávislé zdroje blízké vyšetřování, které vyzpovídal deník New York Times.
Hvězdný basketbalista Kobe Bryant zahynul při havárii helikoptéry i s 13letou dcerou
Společnost je údajně certifikována jen pro lety, za kterých má pilot vizuální přehled o okolí a nemusí se spoléhat na přístroje.
Pilot Ara Zobayan tedy mohl jednat protiprávně i přesto, že sám vyškolen byl a helikoptéra Sikorsky S-76B údajně měla potřebné vybavení pro let na přístroje.
Vrtulník s Bryantem před tragickou nehodou 15 minut kroužil kolem letiště
Za jednu z hlavních příčin incidentu je považována hustá mlha, do které stroj vletěl, načež v rychlosti kolem 184 kilometrů v hodině narazil do skály.
Otevírají se spekulace, nakolik mohla tragédii zabránit lepší výbava stroje, konkrétně systém včasného varování před terénem. Americká agentura pro civilní letectví (FAA) ale tento systém přes doporučení Agentury pro bezpečnost v přepravě (NTSB) odmítla zařadit mezi povinnou výbavu, a tak ve vrtulníku chyběla, upozornily servery NBC a Daily Mail.
Bryant s dcerou mohli přežít. Jejich vrtulník ale neměl varovný systém
Společnost Island Express Helicopters v důsledku nehody uzemnila všechny své lety.