Článek
Podle soudu Německo nedodrželo svou povinnost zajistit nad svým územím bezpečný letový provoz. Nehraje přitom roli to, že německé orgány převedly v této nejjižnější části země řízení provozu na švýcarskou firmu Skyguide, jejíž dispečer svou chybou způsobil srážku dvou letadel. Rámcové zodpovědnosti to Německo nezbavuje.
Nad německým územím se v blízkosti švýcarských hranic 1. července 2002 ve výšce jednoho kilometru srazil ruský Tu-154 s italským nákladním letounem zásilkové firmy DHL. Zahynulo při tom 71 lidí, včetně 45 dětí baškirských funkcionářů, které letěly na prázdninový pobyt do Španělska.
Firma Skyguide jednala nezodpovědně. U radaru seděl jen jeden operátor a telefonické varování bylo mimo provoz. "Kdyby fungovalo, k tragédii by nedošlo," uvedl soudce Wilhelm Miller.
Jeden z pozůstalých vzal spravedlnost do svých rukou a kvůli ztrátě své ženy a dvou dětí koncem února 2004 zabil dispečera v Klotenu u Curychu. [celá zpráva]
Soud zatím nestanovil částku, která má být poškozené straně vyplacena, baškirské aerolinie však za ztracený letoun Tupolev 154 požadují 2,6 miliónu eur. Společnost DHL, která při srážce přišla o nákladní letadlo a dva piloty, rovněž žaluje Německo o náhradu škody. Požaduje 36 miliónů eur, tento proces se ale teprve připravuje.