Článek
Bez úspěchu se už devět měsíců pátrá po stroji společnosti Malaysia Airlines s 239 lidmi na palubě na lince z Kuala Lumpuru do Pekingu. Letadlo se ztratilo z radarů letos v noci na 8. března.
Předpokládá se, že Boeing 777 se zřítil v jižní části Indického oceánu západně od pobřeží Austrálie poté, co se z neznámých důvodů odklonil od své trasy. Kolem zmizení letadla se objevila řada konspiračních teorií, podle jedné je údajně možné, že letadlo sestřelili Američané z obavy ohrožení vojenské základny na ostrově Diego Garcia.
Let Air France 447
Airbus A330 letecké společnosti Air France zmizel v roce 2009 nad Atlantikem cestou z Rio de Janeira do Paříže. Piloti nevyslali žádný nouzový signál.
Vyšetřovatelé nenašli a nezjistili o osudu letadla s 228 lidmi na palubě nic celých pět dní od jeho zmizení, než záchranné a pátrací týmy konečně objevily část ocasu ve vodě. Samotné trosky letadla se na dně našly až za dva roky a trvalo další rok, než vyšetřovatelé stanovili příčinu neštěstí - krystalky ledu, které zablokovaly rychlostní senzory letadla, což vedlo ke smrtícímu poklesu vztlaku pod křídly.
Let TWA 800
V roce 1996 vybuchl a zřítil se krátce po startu z newyorského Mezinárodního letiště Johna F. Kennedyho letoun Boeing 747, který měl letět do Evropy. Zahynulo všech 230 lidí na palubě. Po čtyřletém vyšetřování Národní úřad pro bezpečnost dopravy (NTBS) zjistil, že pravděpodobnou příčinou byl výbuch palivové nádrže způsobený vadnou elektroinstalací.
Let Egyptair 990
Letoun Boeing 767 na cestě z New Yorku do Káhiry se zřítil v roce 1999 krátce po startu a zahynulo všech 200 lidí na palubě. Po dvouletém vyšetřování NTBS došel k závěru, že střídající druhý pilot v kokpitu úmyslně způsobil nehodu.
Důkazy zahrnovaly trajektorii letadla, stejně jako hlasový záznam z kokpitu a další údaje naznačující, že se kapitán letadla a druhý pilot prali o kontrolu nad strojem během posledních minut před neštěstím. Druhý pilot opakovaně prohlašoval: "Spoléhám na boha." Egyptská vláda ale tuto verzi událostí zpochybnila a vydala vlastní zprávu, podle níž nehodu způsobilo mechanické selhání kontroly stoupání letadla.
Cessna s americkými politiky
Republikáni Hale Boggs, který byl v té době vůdcem většiny v americké sněmovně, a Nick Begich nastoupili v roce 1972 do dvoumotorové Cessny v aljašském Anchorage. Letoun zmizel cestou do Juneau na Aljašce. Letadlo se nikdy nenašlo navzdory 39 dní trvajícímu pátrání. Zapojilo se do něj více než 70 letadel, která nalétala 3600 hodin.
Let Flying Tiger Line 739
V roce 1962 letoun Lockheed L-1049 Super Constellation najatý americkou armádou, aby přepravil téměř 100 vojáků z Kalifornie do tehdejšího Saigonu, doplnil palivo na Guamu a mířil na Filipíny, když beze stopy či nouzového signálu zmizel. Přesná příčina nebyla nikdy zjištěna a vrak se nenašel.
Zmizení Amelie Erhartové
Patrně nejvytrvalejší letecká záhada všech dob se točí kolem otázky, co se stalo s letounem Lockheed Electra, který v roce 1937 pilotovala slavná Amelia Earhartová a její navigátor Fred Noonan.
Společně vyrazili na pokus obletět svět a nikdo o nich víc neslyšel. Mnozí věří, že jí jednoduše došlo palivo a spadla do vody nedaleko ostrova Howland uprostřed Pacifiku.