Článek
Počet mrtvých ještě může být vyšší, protože nelze vyloučit, že v troskách se naleznou další mrtvá těla. Čtyřicet osob podle něho utrpělo zranění a osm z nich je stále ještě v nemocnici.
"Žiji jen proto, že jsem byl v době srážky na toaletě," přibližuje několik desítek vteřin, které mu zachránily život, cestující rychlíku Nieto Pinto, který přepravoval 86 lidí a 4 zaměstnance drah. V nákladním vlaku složeném z 28 vagónů byli v době srážky 2 lidé.
Tragická srážka vlaků
K incidentu došlo v noci nedaleko města Chinchilla. Rychlík Talgo, který přepravoval cestující z Madridu do Cartageny, se čelně srazil s nákladním vlakem před desátou hodinou večer.
Z 89 pasažérů utrpělo bylo 39 osob převezeno do nemocnice ve městě Albacete. 21 z nich dnes ráno ještě muselo zůstat v nemocnici, řekl předseda regionální vlády autonomní oblasti Kastilie-La Mancha José Bono.
21 cestujících záchranáři zatím nenalezli a obávají se, že jsou stále uvězněni v troskách.
Únik toxických plynů nehrozí
Nákladní vlak nevezl podle správy železnic nebezpečný materiál. Tři vagóny, které předtím přepravovaly kyselinu sírovou, byly v době nehody prázdné. Železnice ujistila, že nehrozí riziko vzniku toxických plynů. Přesto doporučila všem obyvatelům v okolí utěsnit dveře a okna.
Podle prvních poznatků vyšetřovatelů zapříčinila nehodu porucha signálního zařízení.
Dnešní nehoda se do historie španělských železnic zapíše zřejmě jako nejhorší za posledních 25 let. Pohřešovaným osobám totiž úřady nedávají velkou naději na přežití.
První místo v historii
Nejtragičtější železniční neštěstí z poslední doby ve Španělsku spadá do roku 1997, kdy u Huarte-Araquil na severu Španělska zahynulo 18 lidí. Předtím, v roce 1980, se čelně srazil rychlík s nákladním vlakem v provincii Soría severně od Madridu, přičemž zahynulo 17 lidí.