Hlavní obsah

Musk zakázal zaměstnancům Twitteru práci z domova, nevyloučil bankrot

Nový majitel Twitteru Elon Musk v prvním e-mailu zaměstnancům napsal, že již nebudou moci pracovat z domova. Na následném setkání s pracovníky nevyloučil možnost, že firma zbankrotuje.

Foto: Pool, Reuters

Elon Musk

Článek

E-mail odeslaný ve středu pozdě večer Musk zaměstnancům Twitteru napsal, aby je podle svých slov připravil na „těžké časy“, uvedla agentura Bloomberg.

V souvislosti se zákazem práce z domova sdělil, že od pracovníků očekává, že budou trávit nejméně 40 hodin v kanceláři, a to až na výjimky, které osobně schválí. E-mail zároveň uvádí, že nelze přikrášlit zprávu o ekonomickém výhledu a o tom, jak společnost ovlivní.

Při setkání se všemi zaměstnanci firmy Musk uvedl, že neumí odhadnout vývoj dosavadních příjmů v tomto roce a také že nemůže vyloučit bankrot firmy, napsala agentura Reuters s odvoláním na web Platformer.

Budu šířit pravdu a vymýtím falešné účty na Twitteru, dušuje se Musk

Internet a PC

Twitter nebude „místem hrůzy“, dušuje se Musk

Musk, nejbohatší člověk na světě, minulý měsíc koupil Twitter za 44 miliard dolarů a ve společnosti od té doby zahájil dramatické změny včetně propuštění zhruba poloviny zaměstnanců a většiny vedení s cílem snížit náklady.

Minulý týden Musk uvedl, že rušení pracovních míst je nevyhnutelné, protože Twitter prodělává čtyři miliony dolarů denně. Podnik se podle něj potýká s „masivním poklesem příjmů“ v důsledku tlaku aktivistů na inzerenty, aby na tuto platformu neumisťovali reklamu.

Reklama tvoří velkou část příjmů společnosti Twitter. Musk se minulý týden v otevřeném dopise obrátil na reklamní zákazníky podniku, ve kterém se snaží vysvětlit, proč se rozhodl firmu koupit, a vyvrací obavy o její budoucí vývoj pod jeho vedením. Twitter by se podle něj neměl stát „místem hrůzy“, kde lze říci cokoliv bez následků. Kritici se však obávají, že změna vlastníka povede k méně moderovanému obsahu, což podpoří nenávistné projevy na síti.

Zároveň Musk spustil systém předplatného za osm dolarů, v jehož rámci uživatelé mimo jiné získají u svého účtu modrou ikonu, která slouží k označování ověřených profilů. Musk v e-mailu zaměstnancům sdělil, že chce, aby předplatné tvořilo polovinu příjmů Twitteru.

Modrá ikona za 200 Kč měsíčně. Twitter spustil nový systém předplatného

Internet a PC
Související témata:

Výběr článků

Načítám