Článek
Khan chce zpoplatnit jízdu Londýnem pro řidiče aut s benzínovým nebo naftovým motorem. Opatření je má přimět k tomu, aby přešli na veřejnou dopravu, chůzi, jízdu na kole nebo elektromobily.
Řidiči by platili podle toho, kolik kolik kilometrů ve městě najedou. Problém ovšem je, že technologie, která by to uměla měřit, zatím neexistuje. Alternativním návrhem je nechat platit řidiče denní poplatek ve výši 2 liber (58 Kč) jako kompenzaci za znečišťování prostředí nebo zpoplatnění vjezdu do oblasti Greater London (Velký Londýn).
Británie zvažuje kvůli elektroautům zpoplatnit silnice
Labouristický starosta si nechal vypracovat výzkum, ze kterého vyplynulo, že je do roku 2030 třeba snížit automobilovou dopravu o 27 procent, pokud chce hlavní město splnit ambice uhlíkové neutrality.
Radnice varuje, že hlavní město čelí závažným dopadům klimatických změn, které se projevují extrémními výkyvy počasí – vlnami veder na jedné straně a přívalovými povodněmi na straně druhé. Ty loni v létě způsobily velké komplikace, když vyřadily z provozu nemocnice a metro a vyplavily desítky domovů.
Už nyní v Londýně platí jakési mýtné s názvem „Congestion Charge“ (Poplatek za přetížení silnic), který zpoplatňuje jízdu vozidel ve vymezené oblasti centra Londýna v době mezi 7.00–22.00. Denní výše je 15 liber (437 Kč),