Článek
Komise k 11. září v nové zprávě uvádí, že řada varování přišla během posledních pěti měsíců před útoky. Ze sto pěti hlášení zpravodajců mezi 10. dubnem a 10. zářím jich 52 zmiňovaly al-Kajdá, bin Ládina či oba, a to většinou ve spojitosti s "hrozbou za mořem".
Pět bezpečnostních varování zmiňovalo, že členové al-Kajdá jsou cvičeni, jak unášet letadla, a dvě zprávy hovořily o sebevražedných operacích. Ani jedna ovšem nezmiňovala, že k nim budou použita letadla.
Úřad letectví hrozbu pomíjel
Na tyto zprávy podle komise Federální úřad letectví adekvátně nezareagoval: "Zpravodajské informace, indikující reálné a narůstající nebezpečí vedoucí až k 11. září, nevyvolaly adekvátní nárůst v bezpečnostních procedurách."
FAA podle komise věnovala větší pozornost přetížení dopravních spojení, zpožděním letů a finančním problémům dopravců než možným teroristickým útokům.
FAA: informace nebyly dost přesné
Mluvčí FAA Laura Brownová se nařčení brání: "Neměli jsme přesné informace o prostředcích a metodách (útoku), které by nám umožnily připravit nějaká protiopatření."
Zdůrazňuje přitom, že na 52 zpráv úřad reagoval, poskytl je jednotlivým letištím a leteckým společnostem. Také se věnoval zvýšení bezpečnosti: "Sto miliónů dolarů se za rok vydalo na rozvoj zařízení detekujících výbušniny na letištích."
Opozice kritizuje opožděné otištění zprávy
Zpráva byla zveřejněna až poté, co o ní ve čtvrtek informoval list New York Times. Vzhledem k tomu, že hlavní zpráva komise byla vydána už v červenci, bylo zpoždění tvrdě kritizováno jak pozůstalými, tak i opozičními demokraty. Dva její členové se ptali, proč si informace držela jedna strana a zveřejnila je až po listopadových volbách. Požadují to prošetřit.
Člen komise k 11. září k tomu řekl, že zpoždění bylo způsobeno tím, že se informace ve zprávě musely podrobit dlouhé proceduře odtajnění.