Článek
Ze záznamů vyplývá, že letoun Boeing 737 odstartoval z kyperské Larnaky v 8:00 SELČ. Po více než půl hodině vstoupil do řeckého vzdušného prostoru a byl identifikován řeckou leteckou kontrolou. Protože se však kontrolní věži aténského mezinárodního letiště nepodařilo navázat s ním spojení, obrátili se řečtí dispečeři na své larnacké kolegy.
Ti jim v 09:20 SELČ sdělili, že před vstupem do řeckého vzdušného prostoru letadlo hlásilo problémy s klimatizací. Řečtí civilní dispečeři se vzápětí obrátili na ministerstvo obrany a to vyhlásilo poplach. Před desátou hodinou dopolední SELČ již ztracený letoun hledaly ve vzduchu dvě vojenské stíhačky F-16.
Vizuální kontakt s letounem navázaly v 10:20 SELČ. Protože letoun nekomunikoval, přiblížily se stíhačky na dohled a konstatovaly, že na palubě boeingu zřejmě není žádný život. Doprovázely jej ještě 40 minut, prakticky až do 11:05 SELČ, kdy se letoun zřítil u obce Grammatikó asi 40 kilometrů od Atén. [celá zpráva]
Z těchto údajů je zřejmé, že poslední kontakt s letounem byl kolem 08:30 SELČ. Někdy v té době asi došlo k tragické dekompresi a podchlazení na palubě, které zabilo všechno živé. Dá se tedy soudit, že letoun se pohyboval jen s pomocí automatického pilota asi dvě a půl hodiny.
Česko má neúplný seznam pasažérů
Ministerstvo zahraničních věcí získalo zatím neúplný seznam pasažérů. Stále tak nemůže potvrdit, zda mezi cestujícími byl český občan. "Zatím tomu nic nenasvědčuje," řekl mluvčí ministerstva Vít Kolář.
Seznam podle něj neobsahuje všechna jména cestujících, navíc nejsou uvedeny ani národnosti pasažérů letadla. "Nemůžeme tedy stále s jistotou vyloučit žádného Čecha," podotkl Kolář s tím, že by ministerstvo mělo úplný seznam jmen i národností cestujících obdržet. Neví však, kdy přesně se tak stane.