Hlavní obsah

„Rasisti,“ obviňovali je. Julius Meinl proto mění logo

Julius Meinl, světoznámý rakouský výrobce lahůdek, pozměnil logo. Učinil tak u příležitosti otevření své zrenovované věhlasné prodejny ve Vídni Julius Meinl am Graben, jejímž logem už nebude profil chlapce s tmavou pletí a tradiční červenou pokrývkou hlavy (fezem).

Foto: Profimedia.cz

Dosavadní logo Julius Meinl

Článek

„Tento motiv neodpovídá dnešní době,“ prohlásil jednatel firmy Herbert Vlasaty.

Narážel na opakované kritické hlasy aktivistů, podle nichž logo „podporuje rasistické stereotypy“. Napříště tak zůstane jen kuželovitá pokrývka se střapcem, bez chlapcovy hlavy.

Prodejna prošla v uplynulých pěti měsících rekonstrukcí za sedm milionů eur (180 mil. Kč), její plocha se ale zmenšila o 300 metrů čtverečních na 1600 metrů čtverečních.

Značka kávových produktů Julius Meinl, které vyrábí samostatná společnost, však bude původní logo používat i nadále.

Výběr článků

Načítám