Článek
„Tento motiv neodpovídá dnešní době,“ prohlásil jednatel firmy Herbert Vlasaty.
Narážel na opakované kritické hlasy aktivistů, podle nichž logo „podporuje rasistické stereotypy“. Napříště tak zůstane jen kuželovitá pokrývka se střapcem, bez chlapcovy hlavy.
It is the year 2021 and Austria's best-known luxury deli, @MeinlamGraben, has removed the "young man wearing a fez" from its logo. The coffee brand Julius Meinl, a separate company, is still using it. pic.twitter.com/t7I4Gq2ed3
— François Murphy (@francoismurphy) October 21, 2021
Prodejna prošla v uplynulých pěti měsících rekonstrukcí za sedm milionů eur (180 mil. Kč), její plocha se ale zmenšila o 300 metrů čtverečních na 1600 metrů čtverečních.
Značka kávových produktů Julius Meinl, které vyrábí samostatná společnost, však bude původní logo používat i nadále.