Článek
„Čím více dětí z různých prostředí se sejde, tím větší je pravděpodobnost, že budou konflikty větší,“ řekla Prienová. Stahl tvrdí, že vedení škol se snaží problémy ututlat. „Polovina ředitelů škol lže ze strachu o pověst školy a o své vlastní postavení. V opačném případě přijde tlak shora ve stylu: Cože, vy nemáte školu pod kontrolou? Mottem je držet jazyk za zuby,“ popisuje Stahl v rozhovoru pro web týdeníku Focus.
Integrace se zvrtla, připustila švédská premiérka
Souhlasí s ním také poslanec zemského parlamentu Bádenska-Württemberska za FDP Hans-Ulrich Rülke, profesí středoškolský učitel. „Pokud ti, kteří mají být integrováni, tvoří většinu, situace se mění,“ říká v deníku Bild. Ve venkovských oblastech je integrace menší problém než ve městech, kde se podle jeho slov „již dá mluvit o neúspěchu“. „Pokud budou ti, kteří mají být integrováni, tvořit většinu, situace se překlopí,“ říká Rülke a pokračuje: „Máme příliš mnoho imigrace, zejména od lidí, kteří nechtějí pracovat. To má dopad na školy. Děti dobře integrovaných a pracujících rodičů se integrují snadněji.“
„Nejdůležitější je, aby politici konečně nemilosrdně brali na vědomí realitu a nesnažili se situaci vždy zastírat,“ uvedl Heinz-Peter Meidinger, prezident Německého svazu učitelů.
Souhlasí s ním i kouč Steel. „Musíme prolomit mlčení, přestat bagatelizovat a konečně přijmout účinná, a především cílená opatření. Vzdělávací, intervenční a integrační programy, kterým děti a mladí lidé také rozumějí, věří jim a přijímají je,“ řekl.