Hlavní obsah

Francouzi vyzvedli první tělo z trosek airbusu

Aktualizováno

Francouzský pátrací tým vyzvedl první tělo z vraku letadla společnosti Air France, které předloni cestou z Ria de Janeiro do Paříže spadlo do Atlantiku. Při nehodě zemřelo všech 228 lidí, kteří byli na palubě. Uvedla to agentura AFP s odvoláním na francouzské četnictvo.

Foto: Reuters

Záchranáři vytahují trosky zříceného airbusu.

Článek

Francouzské pátrací týmy, které koncem dubna nalezly trosky zříceného airbusu, ve čtvrtek vyzvedly ostatky první z obětí. "Po jednom neúspěšném pokusu bylo dnes brzy ráno možné vyzvednout pozůstatky jedné z obětí na palubu lodi l'Ile de Sein," uvedlo francouzské četnictvo.

Podle pátračů bylo tělo stále připoutáno k sedadlu a vypadalo "zbědovaně". Vrak letadla se nacházel v hloubce 3900 metrů na ploše 600 krát 200 metrů. Kvůli identifikaci pomocí DNA byly oběti ihned odebrány tkáně.

Foto: Reuters

Motor havarovaného Airbusu A330-204 Air France

Pátrání bude podle četnictva nadále pokračovat, ačkoli probíhá za mimořádně složitých a pro ně dosud nevyzkoušených podmínek. Stále se neví, zda vůbec bude možné těla všech 228 pasažérů vyzvednout.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

Vylovení druhé černé skříňky francouzského AirbusuVideo: Reuters

Černé skříňky pomohou rozluštit záhadu pádu

Francouzské letadlo A330-203 se zřítilo počátkem června 2009 do Atlantiku při letu z brazilského Ria de Janeiro do Paříže. Tragédii nikdo z 228 pasažérů nepřežil a vzhledem k tomu, že lokátory černých skříněk letounu přestaly brzy po pádu vysílat, bylo pátrání po letounu značně ztížené. Nalezeny byly jen některé části stroje a kolem padesáti těl.

Foto: Reuters

Podvozek havarovaného Airbusu A330-204 Air France

Čtvrtá etapa pátrání po dalších ostatcích začala 25. března letošního roku. Francouzské pátrací týmy při ní objevily zadní část trupu letounu, kde jsou umístěné černé skříňky. Ty byly později vytaženy a mají pomoci rozluštit dosud nevyřešenou příčinu havárie letounu.

Foto: Reuters

Motor havarovaného Airbusu A330-204 Air France

Spekulovalo se zejména o tom, že se stroj zřítil v bouři do oceánu kvůli vadným rychlostním sondám. Systém automatického hlášení chyb těsně před pádem stroje navíc informoval o tom, že jednotlivé rychloměry udávají různé hodnoty rychlosti. V Evropě i v Americe po nehodě společnost Airbus vyzvala aerolinky, aby své letouny A330 a A340 vybavily americkými rychlostními senzory Goodrich. Bouře, která během letu probíhala, měla rychlost přes 100 kilometrů v hodině.

Související témata:

Výběr článků

Načítám