Článek
Foschi to oznámil, když odpovídal na dotazy v Senátu: „Jsme toho názoru, že loď už nebude možné uvést do provozu a pojišťovny ji označí za zcela ztracenou“.
Costa Crociere i společnost Carnival se sídlem v Miami, pod kterou spadá, tak utrpí značnou ztrátu. Už nyní se potýká se skutečností, že její akcie ztratily skoro pětinu hodnoty, napsal Wall Street Journal. .
V senátu se především řešila otázka, zda byla nařízena včas evakuace. Foschi uvedl, že kapitán informoval o proražení trupu společnost dvanáct minut poté, co došlo k nárazu na útes.
Foschi v této souvislosti přislíbil interní vyšetření katastrofy kvůli možnému porušení vnitřních nařízení a disciplíny. V pondělí už bylo ukončeno prohledávání ponořených částí lodi poté, co se začala deformovat místa, v nichž byly proraženy otvory.
Klíčovým úkolem je nyní odčerpat 2400 tun nafty z lodi, aby neunikla do vody. Čeká se, že to zabere měsíc. Pak by se mělo začít s odstraňováním vraku.
O jeho sešrotování zatím nebylo rozhodnuto, ale je stále pravděpodobnější. Při záchraně by bylo nutné pod loď dostat nafukovací vaky, které by trup částečně napřímily. Není ovšem znám stav pravoboku, na němž loď leží, ani se neví, jak pevný je útes.
Italské úřady také míní vytyčit přesněji, kudy budou moci výletní lodě plout.