Hlavní obsah

Zoufalství a vztek turistů na Madeiře: Poraďte si, jak umíte

Peklo na zemi prožívají stovky turistů, kteří uvázli na letišti ostrova Madeira. Požáry, které prázdninový ráj zachvátily, narušily i leteckou dopravu. Noční můru, jež trvá už pět dnů, prožívají Francouzi, kteří absolvovali let se společnostmi Ryanair nebo EasyJet, uvedla televize BFM TV.

Turisti čekají na letišti na Madeiře už několik dnůVideo: Isidro Delgado, Miranda Rodriguez, Reuters

Článek

„Na letišti jsme už pět dnů, nemáme absolutně žádné informace, nemůžeme se s leteckou společností spojit,“ vypráví francouzská turistka Margot. Když se jí podařilo dostat se k přepážce její aerolinky, prý jí letecká společnost nabídla zpáteční let až na začátek září.

„Už nevíme, co máme dělat, a jediný zpáteční let, který společnost nabídne, bude na začátku září, protože všechny ostatní lety jsou plné,“ řekla Margot BFMTV.

Foto: Reuters

Turisti čekají na letišti na Madeiře už několik dnů

Dodala, že „více než stovka“ turistů je ve stejné situaci jako ona. „Jsem tu se svou 82letou babičkou. Všechny hotely jsou plné. Podařilo se mi nakonec sehnat pokoj na dvě noci, ale ty předchozí jsme strávili na lavičkách a na podlaze, aniž bychom se mohly pořádně najíst a umýt,“ říká mladá žena.

Na jihu Madeiry bojují s lesními požáry, zrušeny byly desítky letů

Evropa

Jérôme, který přiletěl na Madeiru 6. srpna a měl se vracet 18. srpna, má od Ryanairu zrušený let. „Aerolinka zrušila let kvůli větru. V neděli nocovali lidé na letišti všude, kde bylo trochu místa, dokonce i na záchodech,“ říká. A zůstávají na letišti stále, protože jiné lety Ryanair neudělal. Podle jeho slov je na letišti takto uvězněno 200 až 300 lidí.

„Zavolali jsme zpět do autopůjčovny a první noc jsme spali v autě,“ říká. Jérôme dosud nedostal od aerolinky žádnou náhradu.

Nízkonákladovka s klienty nekomunikuje, nebo dostávají naprosto protichůdné informace. „Ryanair France nám říká, že pokud si vezmeme let od jiné společnosti, dostaneme náhradu, ale tady na místě nám tvrdí opak,“ popisuje Margot.

Aerolinka dopravila cestující do špatné destinace. Chybu nepřiznala ani po přistání

Cestování

Podobně je na tom Sévane Bertaudová, matka se třemi dětmi. „V sobotu 19. srpna nám byl zrušen let a podařilo se nám sehnat letenky na 26. srpna s jinou leteckou společností. Protože všechny ostatní lety jsou plné. EasyJet nepomohl,“ popsala pro BFMTV.

„Podařilo se nám zajistit ubytování. EasyJet platí jen za tři noci v hotelu, zatímco my tady strávíme devět nocí, než budeme moci odletět,“ dodala.

A to není všechno. Zdá se, že uvedené nízkonákladové společnosti nemají dostatek kvalifikovaných pilotů, kteří by byli schopni na Madeiře přistát. Jiné letecké společnosti začaly už fungovat v normálním režimu.

Podle Gérarda Feldzera, dopravního experta televize BFMTV, „je letiště na Madeiře kvůli bočnímu větru považováno za obtížné. Musíte mít k dispozici piloty, kteří mají kvalifikaci pro toto letiště“.

Kromě naprostého nezájmu ze strany letecké společnosti je turistka Margot překvapena i nedostatečnou reakcí francouzských úřadů, na které se obrátila. Zejména proto, že například italská vláda poslala letadlo, aby „její občany vyzvedlo“.

Boeing utrpěl obří ztrátu. Zachránit ho má nový šéf

Ekonomika

Výběr článků

Načítám