Článek
„Jsme schopni potvrdit, že na palubě nejsou žádné kontejnery naložené kyanidem sodným, jak se původně uvádělo. Jsou tam čtyři prázdné kontejnery, které dříve obsahovaly nebezpečnou chemikálii. Tyto kontejnery budou i nadále monitorovány,“ uvádí se v prohlášení.
Vyšetřování se vzhledem k dlouhému hašení plamenů na obou plavidlech zpožďuje. Jeden člen posádky ropného tankeru řekl BBC News, že nákladní loď Solong se „zničehonic vynořila u tankeru a narazila do něj rychlostí 16 uzlů (29,6 km/h), což je poměrně vysoká rychlost.

Hořící tanker na záběrech z 10. březnaVideo: Denys Mazencev, AP
Lodě se srazily relativně blízko u pobřeží, tanker tam zakotvil a nákladní loď do něj ve frekventovaných vodách u východních břehů Anglie narazila.
Vysoký představitel Bílého domu řekl námořnímu webu gCaptain.com, že zatím nebyla vyloučena varianta hackerského útoku na loď Solong. Hackeři mohli napadnout nejen navigační systém, ale také autopilot a nákladní plavidlo se mohlo stát jakýmsi „kopím“, tedy zbraní vůči tankeru, píše web deníku Daily Mail. Ropný tanker ve chvíli srážky byl naložen asi 18 tisíci tunami leteckého paliva.

Letecké záběry ukazují poškození tankeru MV Stena Immaculate den po srážce v Severním moři
Jaké dopady bude mít havárie na životní prostředí, se stále posuzuje. Odborníci tvrdí, že úniky leteckého paliva mají na životní prostředí menší dopad než úniky ropy. „I když snímky vypadají znepokojivě, z hlediska dopadu na mořské prostředí je to ale menší nehoda, než kdyby se jednalo o ropu, protože většina leteckého paliva se velmi rychle vypaří,“ uvedl Mark Hartl, mořský ekolog z Centra pro mořskou biodiverzitu a biotechnologii z Heriot-Watt University.
Srážka tankeru a nákladní lodi se stala v pondělí ráno. Vzápětí vypukl na obou plavidlech požár. Třicet šest členů posádek obou lodí se podařilo dostat na břeh a nikdo z nich nebyl hospitalizován. Jeden člen posádky nákladní lodi se pohřešuje, pátrání po něm bylo v úterý dopoledne odvoláno.