Článek
„Výsledky testů jsou uspokojivé. Je možné číst záznamy z paměťové jednotky CVR (pro nahrávání hlasů v kokpitu)," uvedl podle agentury AP egyptský tým v prohlášení.
Analyzovat záznamy černých skříněk hodlá až v Káhiře, kam se po jejich kontrole a opravě ve Francii brzy vrátí.
Jako první byla opravena jednotka se záznamy o technických parametrech letu. "Podle předběžných informací je na letovém záznamníku zachycen celý let. Údaje potvrzují informace ze systému ACARS o kouři na toaletě a v zařízení letadla," uvedli ve středu egyptští vyšetřovatelé v prohlášení. [celá zpráva]
Letadlo společnosti EgyptAir na trase mezi Paříží a Káhirou spadlo 19. května a nikdo z 66 osob, které byly na palubě, nepřežil. Příčina neštěstí není objasněna. Nicméně teroristický čin není pravděpodobnou příčinou pádu Airbusu A320.
Pilot stroje se hlásil naposledy, když opouštěl řecký vzdušný prostor, ale o žádných potížích se nezmínil. Spekulace o možném teroristickém útoku, které vyvstaly hlavně v Egyptě, nepotvrdila žádná skupina, která by se k akci přihlásila. Francie, která měla na palubě letounu více občanů, se přiklání k technické závadě.
Pád zpočátku vyšetřoval jen Egypt, do jehož výsostných vod letoun spadl. Francie nyní může případ také vyšetřovat, protože letoun typu Airbus A320 byl vyroben ve Francii a mezi oběťmi byla řada francouzských občanů.
Zmizení egyptského letadla: |
---|
Typ letounu: Airbus A320 |
Společnost: EgyptAir, let MS 804 |
Trasa: Paříž–Káhira |
Počet lidí na palubě: 66 |
Start z Paříže: 19. května ve 23.09 z Letiště Charlese de Gaulla |
Plánovaný přílet: 3.15 |
Vstup do řeckého vzdušného prostoru: 1.24 |
Automatické hlášení ARCARS o kouři na toaletě: 2.26 |
Marná snaha o navázání rádiového spojení: 2.27 |
Čas zmizení z radarů: 2.29 |
Poslední automaticky vyslaný signál ARCARS: 2.29 (selhání systému ovládání) |
Nouzový signál z polohového majáku nehody ELT: 2.36 |
Místo: 290 km severně od egyptského pobřeží |