Hlavní obsah

Záznamy hlasů z kabiny zříceného letadla EgyptAir se zachovaly

Káhira/Paříž

Záznamy z nahrávání hovorů v kabině egyptského letadla Airbus A320 společnosti EgyptAir, které v květnu spadlo do Středozemního moře, jsou již zcela v pořádku a bude možné je analyzovat. Sdělili to v sobotu egyptští vyšetřovatelé ve Francii, kde stav paměťových jednotek černých skříněk postiženého letounu prověřovali s francouzskými odborníky.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

„Výsledky testů jsou uspokojivé. Je možné číst záznamy z paměťové jednotky CVR (pro nahrávání hlasů v kokpitu)," uvedl podle agentury AP egyptský tým v prohlášení.

Analyzovat záznamy černých skříněk hodlá až v Káhiře, kam se po jejich kontrole a opravě ve Francii brzy vrátí.

Foto: Jan Kočvara, Novinky

Egyptské letadlo se zřítilo 290 kilometrů severně od Alexandrie

Jako první byla opravena jednotka se záznamy o technických parametrech letu. "Podle předběžných informací je na letovém záznamníku zachycen celý let. Údaje potvrzují informace ze systému ACARS o kouři na toaletě a v zařízení letadla," uvedli ve středu egyptští vyšetřovatelé v prohlášení. [celá zpráva]

Letadlo společnosti EgyptAir na trase mezi Paříží a Káhirou spadlo 19. května a nikdo z 66 osob, které byly na palubě, nepřežil. Příčina neštěstí není objasněna. Nicméně teroristický čin není pravděpodobnou příčinou pádu Airbusu A320.

Pilot stroje se hlásil naposledy, když opouštěl řecký vzdušný prostor, ale o žádných potížích se nezmínil. Spekulace o možném teroristickém útoku, které vyvstaly hlavně v Egyptě, nepotvrdila žádná skupina, která by se k akci přihlásila. Francie, která měla na palubě letounu více občanů, se přiklání k technické závadě.

Pád zpočátku vyšetřoval jen Egypt, do jehož výsostných vod letoun spadl. Francie nyní může případ také vyšetřovat, protože letoun typu Airbus A320 byl vyroben ve Francii a mezi oběťmi byla řada francouzských občanů.

Zmizení egyptského letadla:
Typ letounu: Airbus A320
Společnost: EgyptAir, let MS 804
Trasa: Paříž–Káhira
Počet lidí na palubě: 66
Start z Paříže: 19. května ve 23.09 z Letiště Charlese de Gaulla
Plánovaný přílet: 3.15
Vstup do řeckého vzdušného prostoru: 1.24
Automatické hlášení ARCARS o kouři na toaletě: 2.26
Marná snaha o navázání rádiového spojení: 2.27
Čas zmizení z radarů: 2.29
Poslední automaticky vyslaný signál ARCARS: 2.29 (selhání systému ovládání)
Nouzový signál z polohového majáku nehody ELT: 2.36
Místo: 290 km severně od egyptského pobřeží

Výběr článků

Načítám