Článek
Firma změnu v interním oznámení vysvětluje tak, že je to na přání mnoha zaměstnanců, kteří žádali vegetariánská nebo veganská jídla. Pikantní ovšem je, že mezi nejoblíbenější jídla v nabídce patřily vždy kari klobásy z podnikového řeznictví. V předkoronavirové době se jich za rok 2019 snědlo na sedm milionů a k tomu 550 tun kečupu.
Vyřazení masa z nabídky závodní jídelny vedení firmy vysvětluje tím, že společnost chce tímto krokem přispět k tématu udržitelnosti, protože menší spotřeba masa během týdne pomůže životnímu prostředí. Podobný koncept již zavedla továrna VW v Hannoveru.
Pro vegetariány jsou alkohol a kouření zřejmě méně škodlivé než pro milovníky masa
S klobásami se ale zaměstnanci z Volkswagen nemusejí rozloučit navždy. Bude je mít stále v nabídce jídelna, která je o pár metrů dál, na opačné straně ulice.
S přechodem na vegetariánskou a veganskou kuchyni se VW spoléhá na trend, který existuje již několik let, tvrdí Německá asociace hotelů a restaurací (Dehoga). „Doby, kdy někteří vegetariánskou kuchyni zanedbávali, jsou definitivně pryč,“ dodal mluvčí asociace.