Článek
„Jednalo se o motocykl, na kterém při výcviku jel instruktor a žák. V levotočivé zatáčce ve směru na Kováčovou z dosud nezjištěných příčin přejeli pravou krajnici, po které sjeli k místnímu potoku a narazili do lesního porostu,“ uvedla policie.
Motocykl vlastně proletěl potokem a narazil do vzdálenějšího břehu.
„Třiačtyřicetiletý žák a osmačtyřicetiletý instruktor se po nehodě nacházeli mimo motocykl a oba utrpěli zranění. Instruktor byl transportován do Rooseveltovy nemocnice v Banské Bystrici a je mimo ohrožení života. Žák zraněním na místě podlehl,“ konstatovala slovenská policie.
Žákyně autoškoly vyrazila opilá do ulic Jeseníku. Vybourala se
Na Slovensku jezdí motocykly autoškoly tak, že žák řídí a instruktor sedí za ním ve vestě s nápisem Autoškola.
Na sociální síti uživatelé systém označovali jako zastaralý. „V mnoha zemích vědí, že instruktor v tandemu je pro začínajícího jen nebezpečnou zátěží,“ konstatoval uživatel Ján.
Místopředseda české Asociace autoškol Jiří Novotný k tomu poznamenal, že v zahraničí se jezdí vesměs od začátku na dvou vozidlech, upozornil ale, že Česko a Slovensko mají světově unikátní patent na dvojí ovládání motorky právě při jízdách v autoškole. Používá se hlavně při první fázi výcviku a podle Novotného to má smysl.
Sedmnáctiletá dívka při závěrečných testech vjela do kanceláře autoškoly
„Když se žák naučí pracovat se spojkou, lze ho pustit samotného,“ vysvětlil Novotný s tím, že instruktor pak sedne do auta nebo na svou motorku a žáka doprovází, přičemž komunikují přes vysílačku.
V této fázi Novotný opět doporučuje, aby instruktor seděl rovněž na motorce, protože má lepší manévrovací možnosti v případě problémů a rovněž může žákovi určité postupy lépe předvést hned na místě.