Hlavní obsah

Žák autoškoly na Slovensku sjel i s instruktorem na motorce do potoka. Na místě zemřel

Právo, ivi
Bratislava

Tragicky skončila jízda instruktora a žáka autoškoly na středním Slovensku. Slovenská policie v pátek informovala, že 43letý žák autoškoly na místě zahynul. K nehodě došlo ve čtvrtek jižně od Banské Bystrice, na silnici mezi městem Sliač a obcí Kováčová.

Foto: Policie SR

Následky tragické nehody žáka a instruktora autoškoly na Slovensku.

Článek

„Jednalo se o motocykl, na kterém při výcviku jel instruktor a žák. V levotočivé zatáčce ve směru na Kováčovou z dosud nezjištěných příčin přejeli pravou krajnici, po které sjeli k místnímu potoku a narazili do lesního porostu,“ uvedla policie.

Motocykl vlastně proletěl potokem a narazil do vzdálenějšího břehu.

„Třiačtyřicetiletý žák a osmačtyřicetiletý instruktor se po nehodě nacházeli mimo motocykl a oba utrpěli zranění. Instruktor byl transportován do Rooseveltovy nemocnice v Banské Bystrici a je mimo ohrožení života. Žák zraněním na místě podlehl,“ konstatovala slovenská policie.

Žákyně autoškoly vyrazila opilá do ulic Jeseníku. Vybourala se

Krimi

Na Slovensku jezdí motocykly autoškoly tak, že žák řídí a instruktor sedí za ním ve vestě s nápisem Autoškola.

Na sociální síti uživatelé systém označovali jako zastaralý. „V mnoha zemích vědí, že instruktor v tandemu je pro začínajícího jen nebezpečnou zátěží,“ konstatoval uživatel Ján.

Foto: Policie SR

Při nehodě motorky zemřel na Slovensku žák autoškoly.

Místopředseda české Asociace autoškol Jiří Novotný k tomu poznamenal, že v zahraničí se jezdí vesměs od začátku na dvou vozidlech, upozornil ale, že Česko a Slovensko mají světově unikátní patent na dvojí ovládání motorky právě při jízdách v autoškole. Používá se hlavně při první fázi výcviku a podle Novotného to má smysl.

Sedmnáctiletá dívka při závěrečných testech vjela do kanceláře autoškoly

Koktejl

„Když se žák naučí pracovat se spojkou, lze ho pustit samotného,“ vysvětlil Novotný s tím, že instruktor pak sedne do auta nebo na svou motorku a žáka doprovází, přičemž komunikují přes vysílačku.

V této fázi Novotný opět doporučuje, aby instruktor seděl rovněž na motorce, protože má lepší manévrovací možnosti v případě problémů a rovněž může žákovi určité postupy lépe předvést hned na místě.

Související články

Výběr článků

Načítám