Článek
Těla byla málo oblečená, některá dokonce vůbec. To podle vyšetřovatelů naznačuje, že těla zasáhl silný náraz vzduchu zřejmě poté, co se stroj rozlomil. Poryv podle všeho způsobil i četné zlomeniny.
"Být vystaven takovému poryvu vzduchu je stejné jako narazit do kamenné zdi. Zvlášť pokud seděli připoutaní v sedačkách ," řekl AP odborník na bezpečnost letecké dopravy Jack Casey.
Šéf francouzského vyšetřovacího týmu Paul-Louis Aslanian řekl, že se zatím neobjevily nové stopy toho, proč se stroj zřítil, a vyzval veřejnost, aby projevila víc trpělivosti.
Pojišťovny čeká nejdražší odškodnění za osm let
Pozůstalí obětí letu mohou počítat s brzkým vyplácením odškodného. Pojišťovny Allianz, Axa, SwissRe, American International Group a další by mohly vyplatit nejméně 330 miliónů eur (8,83 mld. korun) příbuzným 216 cestujících Airbusu A 330-200, napsal list Handelsblatt.
„Pro pojišťovny to bude nejdražší neštěstí od listopadu 2001. Tehdy se v New Yorku zřítilo letadlo American Airlines, zemřelo 265 lidí a náklady pojišťoven dosáhly v přepočtu 432 miliónů eur (11,6 mld. korun),“ potvrdil Patrick de La Moriniere z Axy.
Značnou část z pojistného bude činit odškodnění pozůstalým pasažérům ze 32 zemí. Rodina každé oběti má nárok na minimální sumu 110 tisíc eur (2,95 mil. korun). Kompenzační platby u Air France bývají však takřka vždy vyšší než minimum. Konečná výše vyplacených peněz bude záviset především na příjmech oběti a dostupném sociálním zabezpečení rodinných příslušníků.
Rodiny obětí, které si stěžují na nedostatečný zájem a pasivitu Air France, už založily sdružení. „Aerolinie se o nás staraly a starají jen málo,“ potvrdil zakladatel organizace Christophe Guillot-Noel.