Hlavní obsah

Žádné z těl z havarovaného airbusu se zatím nepodařilo identifikovat

Brazilským lékařům se zatím nepodařilo identifikovat žádné z 50 nalezených těl obětí leteckého neštěstí nad Atlantickým oceánem. Těla vyzvedli z moře brazilští záchranáři. Podle vyšetřovatelů se lidé neutopili, byli mrtví ještě před dopadem stroje do moře.

Foto: Reuters

Záchranář vytahuje další kus trosek letadla.

Článek

Těla byla málo oblečená, některá dokonce vůbec. To podle vyšetřovatelů naznačuje, že těla zasáhl silný náraz vzduchu zřejmě poté, co se stroj rozlomil. Poryv podle všeho způsobil i četné zlomeniny.

"Být vystaven takovému poryvu vzduchu je stejné jako narazit do kamenné zdi. Zvlášť pokud seděli připoutaní v sedačkách ," řekl AP odborník na bezpečnost letecké dopravy Jack Casey.

Šéf francouzského vyšetřovacího týmu Paul-Louis Aslanian řekl, že se zatím neobjevily nové stopy toho, proč se stroj zřítil, a vyzval veřejnost, aby projevila víc trpělivosti.

Foto: Reuters

Členové brazilské armády nesou jednu z obětí letu 447 na základnu Fernando de Noronha

Pojišťovny čeká nejdražší odškodnění za osm let

Pozůstalí obětí letu mohou počítat s brzkým vyplácením odškodného. Pojišťovny Allianz, Axa, SwissRe, American International Group a další by mohly vyplatit nejméně 330 miliónů eur (8,83 mld. korun) příbuzným 216 cestujících Airbusu A 330-200, napsal list Handelsblatt.

„Pro pojišťovny to bude nejdražší neštěstí od listopadu 2001. Tehdy se v New Yorku zřítilo letadlo American Airlines, zemřelo 265 lidí a náklady pojišťoven dosáhly v přepočtu 432 miliónů eur (11,6 mld. korun),“ potvrdil Patrick de La Moriniere z Axy.

Značnou část z pojistného bude činit odškodnění pozůstalým pasažérům ze 32 zemí. Rodina každé oběti má nárok na minimální sumu 110 tisíc eur (2,95 mil. korun). Kompenzační platby u Air France bývají však takřka vždy vyšší než minimum. Konečná výše vyplacených peněz bude záviset především na příjmech oběti a dostupném sociálním zabezpečení rodinných příslušníků.

Rodiny obětí, které si stěžují na nedostatečný zájem a pasivitu Air France, už založily sdružení. „Aerolinie se o nás staraly a starají jen málo,“ potvrdil zakladatel organizace Christophe Guillot-Noel.

Výběr článků

Načítám