Článek
Vše začalo v roce 1810, kdy se korunní princ Ludwig oženil s princeznou Theresou a uspořádal velké koňské dostihy. Na místě zvaném Theresienwiese (Terezina louka) se dodnes koná mohutná oslava, kterou navštěvují milióny lidí.
I když je Oktoberfest vnímán hlavně jako velká pivní pitka, má i doprovodný program. Hraje hudba, můžete tancovat nebo se setkat třeba s fotbalisty FC Bayern.
Pitka ve 14 stanech
Akce se koná ve čtrnácti obrovských stanech. Jeden z největších, Hofbräu-Zelt, má 5000 čtverečních metrů a je určen zejména pro turisty. Pije se v něm a nahlas zpívá. Rodilí Mnichované prý chodí nejradši do stanu Augustiner. Zde točí tamní nejstarší pivovar z tradičních dřevěných sudů a samozřejmě se tu také huláká a tancuje.
V Hippodromu a Käfer's Wiesnschänke zase posedávají německé celebrity. Narazíte tu na reklamní hvězdičku Veronu Pooth, fotbalisty FC Bayern, zpěváky a producenty. Minulý rok zde s rodinou popíjel Lothar Matthäus.
Zatímco v Schottenhamel-Zeltu se schází hlavně hlučná mládež, postarší raději zavítají do Wiesn-Zeltu, kde se podávají kořeněné ryby. Dokonce i ti, kteří neholdují pivu, si na Oktoberfestu užijí. Musí ale najít Weinzelt, kde se pije víno a šampaňské.
Blaho, ale poněkud draho
Na Oktoberfestu si návštěvníci musí sáhnout hluboko do kapsy. Pivo je mnohem dražší než v ČR (cca 8-9 eur za litr, tedy 200-225 korun) a také další výrobky se turistům pěkně prodraží - např. oficiální tuplák na pivo stojí 28 eur (700 korun), tričko Oktoberfest 16,50 (412 korun), kožené kalhoty Manni 250 eur (6250 korun).
Celkový finanční přínos akce pro region odhaduje list Süddeutsche Zeitung na cca 830 miliónů eur (přes 20 miliard korun).