Článek
Do 6. října, kdy Oktoberfest své brány uzavře, by ho znovu mělo navštívit kolem šesti milionů lidí z celého světa. U vstupu do oploceného areálu na ně čekají bezpečnostní kontroly, přes které se například s batohem, velkou taškou a nově ani s elektrokoloběžkou nedostanou. Na bezpečnost bude dohlížet 49 kamer a na 600 policistů, z nichž někteří jsou specialisté na zapamatovávání si obličejů.
Let the fun begin 🍺#MiaSanMia #Oktoberfest #Paulaner pic.twitter.com/VHQsp9TXMU
— FC Bayern English (@FCBayernEN) September 21, 2019
Návštěvníci festivalu, kteří ekonomice bavorské metropole každoročně přinášejí kolem 1,2 miliardy eur (31 miliardy korun), se vedle piva tradičních mnichovských značek Augustiner, Paulaner, Spaten, Löwenbräu, Hacker-Pschorr a Hofbräu mohou těšit i na tradiční pochutiny v podobě preclíků, klobás či grilovaných kuřat, kterých se každoročně snědí statisíce.
Počátek pivních slavností, které se postupně proměnily v obří komerční podnik, spadá do října 1810, kdy po své svatbě uspořádali bavorský korunní princ Ludvík a jeho manželka Tereza Sasko-Hildburghausenská pro obyvatele království na louce za Mnichovem slavnost s koňským dostihem.
Akce měla úspěch a začala se konat pravidelně jako říjnová slavnost (Oktoberfest). Svůj název si udržela i poté, co kvůli teplejšímu počasí její začátek organizátoři posunuli na září.