Článek
Pod vrakem Mriji jsou vidět i vraky ohořelých tanků a další obrněné techniky. Její trup sežehly plameny. Pravá polovina křídla se zhroutila, levá se třemi motory ještě trčí z trupu.
Největší transportní letadlo na světě, které se objevilo několikrát i v České republice, však nebylo jedinou obětí bojů. Vážné škody utrpěl i jeden z těžkých transportních letounů An-124 Ruslan.
Značné škody utrpěl i prototyp transportního letounu An-132D, který přišel o velkou část poloviny křídla a jeho trup byl prostřílen z ručních zbraní. Stroj byl modernizovanou verzí An-32 vybaveného kanadskými turbovrtulovými motory PT-6 a měl se vyrábět v Saúdské Arábii.
Turbovrtulový Antonov An-132D poprvé vzlétl
Poničen byl i těžký transportní letoun An-22 Antej.
Mrija by se však mohla vrátit na oblohu, Turecko už před dvěma lety nabídlo, že by mohlo pomoci s dokončením druhého kusu. Je hotový trup, nejsou ale hotova křídla a ocasní plochy. Letos v lednu rozhovory pokračovaly. Stroj se hodí pro přepravu extra velkých nákladů. Otázkou ale je ziskovost, uvedl web Oryx.
Dokončení by mohlo přijít na 300 milionů dolarů, takže by letoun nebyl nikdy ziskový, jeho zprovoznění by však mohlo být pro Turecko otázkou prestiže a potvrzením schopností jeho rychle se rozvíjejícího leteckého průmyslu.
Není ale jasné, jaké případné škody utrpěl trup druhého nedokončeného kusu. Není ani jasné, zda se nacházel v areálu letiště.