Článek
Jak uvedl Denník N, podle zmíněného vyšetřování k nehodě došlo selháním lidského faktoru. „Dispečer stanice Nové Zámky zapomněl požádat pověřeného zaměstnance o zapnutí přejezdového zabezpečovacího zařízení, přestože měl v provozním zápisníku zapsáno, že tato zařízení jsou vypnutá,“ potvrdila listu mluvčí ŽSR Vladimíra Bahýlová.
Totožnost dispečera se společnost rozhodla nezveřejnit. Svou vinu před komisí přiznal.
Signalizace byla vypojena z důvodu záplavy na trati a kvůli následným opravám. Strojvedoucí mezinárodního rychlíku EC 279 Metropolitan z Prahy do Budapešti přesto dostal pokyn k jízdě po této koleji. Rychlík ve vysoké rychlosti narazil do autobusu, náraz autobus roztrhl na dvě části a lokomotiva i část autobusu začaly hořet. Strojvedoucí utrpěl popáleniny na rukou.
Lokomotiva patřila Českým drahám, vlaková souprava s personálem slovenským železnicím.
Havárii vyšetřuje také slovenská policie pro trestné činy obecného ohrožení, usmrcení a ublížení na zdraví. Policie zatím nikoho neobvinila.