Článek
Katalánská metropole je ideálním místem pro uživatele elektrokoloběžek. Barcelona, která leží v převážně rovinaté krajině, totiž disponuje více než 250 kilometry cyklostezek a díky středomořskému podnebí tam prší pouze 55 dní v roce. Od pandemie covidu-19 proto narostl počet lidí, kteří se dopravují po městě elektrokoloběžkou, a to čtyřikrát rychleji než počet těch, kteří volí raději kolo, uvádí podle listu The Guardian barcelonská radnice.
Elektrokoloběžky mohou dosáhnout rychlosti až 40 kilometrů za hodinu, a jsou tak rychlejší než kola. V případě dopravní nehody jsou však také nebezpečnější. Velmi často si je také vybírají zloději tašek a mobilů, když prchají z místa činu.
Nepřijatelná hrozba. Melbourne zakázalo sdílené elektrokoloběžky
Radnice se proto rozhodla snížit jejich maximální rychlost na 25 kilometrů v hodině. Pokud některé elektrokoloběžky tuto požadovanou rychlost překročí, bude je radnice považovat za motocykly, a tím pádem budou muset mít jejich uživatelé řidičský průkaz.
„Tyto změny se snaží přimět uživatele, aby se chovali během jízdy zodpovědněji,“ řekl Adrià Gomila z barcelonské radnice.
Barcelona není jediné španělské město, které se snaží používání elektrokoloběžek omezit. Madrid se nedávno rozhodl odebrat povolení třem firmám, jež mohly provozovat půjčování koloběžek, čímž by měly do konce října zmizet z madridských ulic.