Článek
Na začátku tragédie bylo podle odborníků špatné rozhodnutí proletět bouřkou, píše list. Letoun zřejmě zasáhl blesk, který poškodil automatické systémy a přerušilo se rádiové spojení s řídící věží. Kapitán proto vypnul autopilota s tím, že se přistání uskuteční v přímém režimu.
Vyšetřovatelé uvádějí, že se piloti snažili dostat stroj co nejrychleji na zem a přistávací manévr příliš uspěchali. Posádka měla nejdřív z nádrží vypustit veškeré palivo. Místo toho stroj přistával s maximální zátěží.
Manévr, kdy začne letadlo klesat, prováděli prý piloti v příliš velké výšce a za nepřípustně vysoké rychlosti. Tak se stroj dotkl přistávací dráhy příliš tvrdě a nastal takzvaný odskok.
Komise současně prověřuje, zda neselhaly pozemní služby letiště Šeremetěvo. Šéfka oborového svazu letušek Ilona Borisová se domnívá, že příkazy „nebezpečí“ a „pohotovost“ byly vydány pozdě. Hasiči byli na místě tři minuty poté, co byl vydán příkaz, ale bylo to ve chvíli, kdy už stroj hořel, píše list Kommersant.
Záchranářům se podařilo v pondělí vyprostit z havarovaného letadla těla všech 41 obětí ze 78 lidí na palubě. Počet hospitalizovaných se z původních šesti zvýšil na deset. Mezi zraněnými jsou tři členové posádky, většina lidí převezených do moskevských nemocnic je ve vážném stavu.
Stroj letící do Murmansku se krátce po startu pokusil o nouzové přistání, při němž vzplály motory a shořela zadní část letadla. Příčiny tragédie se vyšetřují. Stále se pracuje i s variantami poruchy letadla a špatného počasí.