Hlavní obsah

Za havárii na letišti Šeremetěvo mohou piloti, myslí si vyšetřovatelé

Moskva
Aktualizováno

Za nedělní nehodou letounu Suchoj Superjet 100 (SSJ 100) ruských aerolinek Aeroflot na moskevském letišti Šeremetěvo stojí zřejmě chyba pilotů a také pozemního personálu. K této verzi se přiklání tým speciálních vyšetřovatelů, napsal v úterý list Kommersant s odvoláním na zdroj blízký vyšetřování. Při nehodě zahynulo 41 lidí.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Trosky ohořelého letadla Suchoj Superjet 100 na moskevském letišti ŠeremetěvoVideo: Reuters

Článek

Na začátku tragédie bylo podle odborníků špatné rozhodnutí proletět bouřkou, píše list. Letoun zřejmě zasáhl blesk, který poškodil automatické systémy a přerušilo se rádiové spojení s řídící věží. Kapitán proto vypnul autopilota s tím, že se přistání uskuteční v přímém režimu.

Foto: Handout, Reuters

Záběr na část stroje, která shořela.

Vyšetřovatelé uvádějí, že se piloti snažili dostat stroj co nejrychleji na zem a přistávací manévr příliš uspěchali. Posádka měla nejdřív z nádrží vypustit veškeré palivo. Místo toho stroj přistával s maximální zátěží.

Manévr, kdy začne letadlo klesat, prováděli prý piloti v příliš velké výšce a za nepřípustně vysoké rychlosti. Tak se stroj dotkl přistávací dráhy příliš tvrdě a nastal takzvaný odskok.

Foto: Handout, Reuters

Záchranáři vyprostili z havarovaného stroje všech 41 obětí.

Komise současně prověřuje, zda neselhaly pozemní služby letiště Šeremetěvo. Šéfka oborového svazu letušek Ilona Borisová se domnívá, že příkazy „nebezpečí“ a „pohotovost“ byly vydány pozdě. Hasiči byli na místě tři minuty poté, co byl vydán příkaz, ale bylo to ve chvíli, kdy už stroj hořel, píše list Kommersant.

Záchranářům se podařilo v pondělí vyprostit z havarovaného letadla těla všech 41 obětí ze 78 lidí na palubě. Počet hospitalizovaných se z původních šesti zvýšil na deset. Mezi zraněnými jsou tři členové posádky, většina lidí převezených do moskevských nemocnic je ve vážném stavu.

Stroj letící do Murmansku se krátce po startu pokusil o nouzové přistání, při němž vzplály motory a shořela zadní část letadla. Příčiny tragédie se vyšetřují. Stále se pracuje i s variantami poruchy letadla a špatného počasí.

Výběr článků

Načítám