Článek
Stroji vracejícím se 17. ledna z Číny vypověděly nad Londýnem oba motory a při následném přistání přišlo letadlo o některé části. Mělo poškozenou pravou i levou část křídla, levý motor i podvozek.
Přistání nebylo jen tvrdé, ale také těsné. Stroj minul střechy okolních domů, projíždějících aut a nakonec i plot letiště doslova o píď. Nakonec prudce dosedl „na břicho“ do areálu letiště a doklouzal se k jižní ranveji Heathrow. Jeden člověk byl vážně zraněn, 12 dalších lehce. Na letišti, které odbaví nejvíc lidí na světě, šlo o nejhorší havárii za posledních 30 let.
Hned po incidentu se spekulovalo o problémech s palivem. Podle expertů se stává jen vzácně, že vypoví oba motory během pár sekund. „Mohlo by to souviset s vypínáním přívodu paliva,“ řekl tehdy CNN kapitán ve výslužbě Mike Giles.
Pondělní zpráva vyšetřovatelů uvedla, že venkovní teplota nad ruským územím byla -76 stupňů Celsia. Je tudíž možné, že letadlo mělo ztuhlé palivo a stroji se nedostávalo jeho přívodu, který před přistáním potřebuje; i když prý teplota nad Ruskem byla nízká, nikoliv však výjimečně.
Nejnižší teplota paliva zaznamenaná během letu však byla -34 stupňů Celsia a teplota zamrzání u paliva je podle tabulek -47 stupňů Celsia. Další testy budou pokračovat.