Článek
„Hned mi došlo, že to, co vidím, není normální. Z křídla trčel klíč,“ citovala v pátek britská média pětadvacetiletého Švýcara, jenž se představil jen jako Christophe. K události došlo minulý týden.
Ve chvíli, kdy cestující posádku zalarmoval, už stroj Airbus A320 roloval na ranvej, a varování tak přišlo skutečně na poslední chvíli. V případě, že by nepřišlo, hrozilo by, že klíč vlivem vibrací vypadne na přistávací dráhu a fatálně poškodí jiný stroj.
Genève: Il voit un outil coincé dans l'aile et bloque le décollage https://t.co/zLAs6xnV5z pic.twitter.com/FgsO7zC6aP
— 20 minutes (@20minutesOnline) March 10, 2016
Snímek klíče zaklíněného ve vzletových klapkách.
„Mohlo by to (u jiného stroje – pozn. red.) vést k závažnému poškození, podobně jako tomu bylo u nehody Concordu v Paříži,“ konstatoval s odvoláním na odborníky na letovou bezpečnost švýcarský server 20 minuten.
Ke zmiňované nehodě došlo téměř před šestnácti lety – 25. července 2000, kdy startujícímu Concordu protrhla pneumatiku titanová lamela, jež odpadla ze stroje, který startoval před ním. Zemřelo tehdy 113 lidí. [celá zpráva]
Kdyby klíč v křídle zůstal, zaznamenali by to piloti ve výšce 400 metrů v okamžiku, když by se pokusili zatáhnout vztlakové klapky. To by nešlo, a jedinou možností by tak bylo nouzové přistání.